Aardappelen, boontjes en een gehaktbal - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Aardappelen, boontjes en een gehaktbal - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Aardappelen, boontjes en een gehaktbal

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

19 Maart 2010 | Nederland, Geleen

Het regent als ik om half negen vertrek, gisteravond de schenen flink gekoeld en een paar keer ingesmeerd met arniflor, maar zien hoe het morgen gaat. Ik krijg van Willy nog het advies om uit voorzorg ontstekingremmers te slikken, als ik dat 's morgens bij het ontbijt vertel krijg ik spontaan 6 pillen mee. Alle adressen van vrienden op de fiets zijn ontzettend goede logeeradressen de gastheer tekent me perfect uit hoe ik moet lopen om weer op de route te komen, bedankt. Ik loop richting Odilienberg daar pak ik de route weer op het rechterscheen is nog steeds gevoelig niet zeuren, lopen. Het is verder een saaie dag, neem routes over asfalt om de lengte van vandaag maar in de hand te houden blijkt na aankomst toch nog 36 km. Voor Jacob neem ik nog een fotootje kan ie lekker op slapen. Als ik nog ongeveer 10 km moet lopen duik ik een café binnen voor een bakje koffie, ik krijg daar een heerlijk bakje voorgeschoteld dat me aan mijn moeder doet denken. Mijn jongens weten wel waarom. Via een aantal dorpen loop ik naar Geleen, onderweg koop ik nog een icebreakershirt, die stinken niet en zijn daardoor ontzettend gemakkelijk. Bij mijn logeeradres vraagt de gastvrouw of ik een biertje of koffie wil en zo zit ik om vijf uur achter een heerlijke halve liter Brand.
Even douchen, de eerste blaar doorprikken en de gastheer heeft het eten klaar staan, aspergesoep, aardappelen en boontjes en een heerlijke gehaktbal. Als toetje chocoladevla. Koffie na en ook nog een lekker glas wijn en dat alles voor maar 9 euro lekker toch. Wat mijn scheen betreft hij zit in het ijs, ik smeer hem in en ik slik ontstekingsremmers dus meer kan ik er niet aan doen. Het is zoals Jan J. zegt de kop er voor en lopen.

Mensen ik denk dat ik bij deze familie nog niet op bed lig.

  • 19 Maart 2010 - 21:00

    Ankie De Jong:

    he dicky hier in sneek alles goed nog een klein stukje en je bent nederland uit. rustig aan goed om je zelf denken. groetjes ankie en michelle

  • 19 Maart 2010 - 21:05

    Klaas En Cobie:

    Wat kan dat dan heerlijk zijn he zo'n heerlijke hollandse maaltijd, als je het niet meer gewend bent, dan pas waardeer je het echt. Hoop dat je scheen been opknapt.

  • 20 Maart 2010 - 11:44

    Ineke:

    hai broertje, al bijna 2 weken op weg. gaat goed zo te lezen op je scheenbeen na. lees elke dag je reisverslag erg leuk om op de hoogte te blijven. groetjes en een dikke tût. zet hem op.

  • 20 Maart 2010 - 13:01

    Hielke En Elly:

    Hallo Dicky,

    Je bent nu in het gebied van de kolenmijnen, de mensen zullen jouw daar wel aanspreken "niet lullen maar poetsen" en gezelligheid kent geen tijd. Je doet op deze manier wel bijzondere ervaringen op. Ik weet zeker dat je je als een vis in het water voelt mede omdat jezelf ook een gevoelsmens bent en ook een luisterend oor hebt naar datgene wat zij ook allemaal hebben te vertellen. Zoals je al eerder schreef dat een rustdag gaat pakken in Maastricht en gezien je lastige scheenbeen is dat zeker een must. Nou de groeten we blijven je volgen succes!

  • 20 Maart 2010 - 16:12

    Jacob En Ellen:

    He vriend geen goeie berichten met dat scheenbeen of valt het wat mee en anders maar wat minder km op een dag niet . Anders maar wat meer kappelletjes bezoeken dan kun je ook even rusten. Maar dou gaast sneller as ik dacht hat trouwes.Nou lekker even bijkomen en morgen weer met frisse moed verder hoi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Geleen

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 248626

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: