Belgie in zicht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Belgie in zicht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Belgie in zicht

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

20 Maart 2010 | Nederland, Maastricht

Ben pas om zeven uur wakker, gister is het ook niet zo laat geworden om half tien zat ik te knikkebollen en ben naar bed gegaan. Niet meer gebeld te dunne muren. Volgende morgen om acht uur ontbijt. Ik maak een heerlijk lunchpakket klaar en de mensen zijn alleraardigst. Waar vind je dat nog een heerlijke maaltijd, slapen, een lunchpakket en een lekker Brand biertje voor maar 30 euri, waar hè we ut over. Oké, de douche ruikt wat, maar je kunt niet alles hebben.
Via de markt, die zijn ze net opbouwen, (ik geniet van de sfeer als een stad wakker wordt heerlijk). Bij Beek loop ik verkeerd omdat ik teveel verzonken ben in de teksten van Herman van Veen, dan maar via vliegveld Maastricht is ook iets korter en dat is beter voor het scheen. In een cafeetje in Maastricht neem ik nog een pil en smeer hem nog eens in, het is half drie ik ga naar mijn gastadres, ga me douchen en haal een pint op het Vrijthof. Jongens wat me nu weer gebeurt ik bel aan er wordt open gedaan, ik wordt Welkom geheten en het voelt meteen goed. Wil je koffie, graag en Peter begint te vertellen over hun tocht naar SC met de twee Spartamets, met een passie dat ik er kippenvel van krijg, zo mooi, hij vergeet koffie te zetten. Later komt zijn vrouw Anke erbij zij verteld met dezelfde passie over hun avontuur. Ze moeten vanavond uit eten, maar ik heb de indruk dat ze de hele avond wel door kunnen praten over dit onderwerp. Ik krijg een sleutel en Peter brengt me, nadat ik heb gedoucht naar het centrum. Ik moet volgens hem niet zoveel lopen met dat scheen. Krijg nog een zak ijsblokjes van hem en vertelt me waar nog meer liggen voor vanavond. Op dit moment zit ik in een cafeetje in de binnenstad van een lekker biertje te genieten en gesprekken af te luisteren, vind ik mooi.
Je verstaat er hier geen donder van. Donner staat vandaag op het menu lekker. Loop nog even over het Vrijthof maar ga om half acht met de bus weer naar huis.

Morgen loop ik België binnen ik ga de afstanden en het tempo wat aanpassen uit voorzorg, 440 km zitten er op nog 2800 te gaan. Welterusten.

O ja heb me gewogen ben 4 kilo kwijt. Zie alles weer hangen. Met de nadruk op hangen.


  • 20 Maart 2010 - 23:52

    Bernard Pijper:

    Ha die Dick,

    Je bent al aardig opgeschoten. En goede overnachtingsadressen begrijp ik. Een goede voorbereiding is het halve werk. Het moet dus wel goed komen.
    Gisteren voor de DOV gezongen. Ik miste je naast mij. Heb je ook shanty's op je Ipod opgeslagen? En dan lekker mee schallen!
    Nog een goede reis verder.

    Bernard

  • 21 Maart 2010 - 09:31

    Willem:

    hoy dicky ik las dat je last van je scheenbeen hebt dat is zeer vervevelend doe rustig aan en las extra rustdagen in lekker in maastricht bij een goed kosthuis met een lekker biertje want het gaat immers hartstikke goed aan de verslagen kan je merken dat geniet van de natuur en de mensen omje heen groeten els roy robin en willem ps.je baard is best grijs misschien wat kleurshampo

  • 21 Maart 2010 - 12:26

    Alie En Arie:

    weer even bijgelezen niet elke dag op c.p. maar geniet van je verhalen, doe wel voorzichtig groetjes en weer veel succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 248361

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: