De hele dag regen - Reisverslag uit Luik, België van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu De hele dag regen - Reisverslag uit Luik, België van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

De hele dag regen

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

21 Maart 2010 | België, Luik

Zondag, ik word wakker van de vogels aan de rand van Maastricht zo als ze het hier zeggen. Het eerste dat ik doe 's morgens is een thermoskan heet water uit de kraan halen voor koffie, dat gaat best heter kan je het toch niet drinken. Daarna wassen en alle rommel weer inpakken, ik haal elke dag alles uit de rugzak anders begint het zo te stinken. Een heerlijk gebakken eitje staat voor me klaar net voor negen uur vertrek ik, Peter heeft me nog een aantal goede adviezen meegegeven en tekent nog een perfecte route. Er vliegen mij kloften fietsers voorbij, hele groepen het is hier volkssport nr 1. Op een klein weggetje zie ik een reebok heel voorzichtig hij link en ik rechts van de weg. In Eysden ga ik een café in om koffie te drinken de bazin verteld me dat D'Artagnan hier in de buurt is overleden 1 van de drie musketiers en tekent me een nog snellere route naar Vise alleen voor lopers. Ik verlaat Nederland 461 km 5 minder dan ik had berekend, toch wat teveel de bocht afgesneden. Al snel loop ik langs de maas, mooi lopen maar het weer mocht van mij wel wat zuidelijker, het is koud het regent en de wind vol op de kop om maar in wielertermen te blijven.
Zit nu aan een patatje en moet even omschakelen naar Frans dus niet meer hoi maar bonjour. Als ik weer wat ben opgewarmd vraag ik de patat madam of er ook een pad langs de maas naar luik loopt dus niet dus pak ik mijn track weer op, had ik het van tevoren geweten had ik het niet gedaan maar achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb. Slingerende modderpaadjes flink omhoog en naar beneden werkelijk geweldig, moet wel oppassen want het is in de klei soms spek glad en als ik op mijn bek ga! Om vijf uur zie ik voor het eerst Luik of Liege beneden liggen het heeft de hele dag geregend en de stad ligt er triest bij. Nog 45 min doorstappen ik let goed op het tempo houd het laag en dat bevalt prima het scheen heeft het goed gehouden. Kwart voor zes en weer 37 km in de benen loop ik bij een jeugdherberg naar binnen ziet er goed uit. Kan kiezen uit een vier persoons kamer of een single room scheelt en het lijkt me ook wel leuk met 4 man op de kamer. ( is voor mij een heel nieuwe ervaring ik heb nog nooit in een Jeugdherberg geslapen). Ziet er allemaal perfect uit 21,50 per nacht incl. ontbijt en gebruik van de keuken. Het is vandaag zo lekker gegaan dat ik besluit om hier een dag te blijven. Slaap met een Italiaan op de kamer die maar beperkt Engels spreekt en ik geen Italiaans hebben we dus pech. Ik. Zal proberen uit te vinden wat hij hier doet. Maar dat zien we morgen dan wel weer. Doei


  • 21 Maart 2010 - 21:23

    Ellen En Jacob:

    We merken het al: als een echte pelgrim steeds meer "in de Here"... Je krijgt er steeds meer gevoel voor. Krijgen we toch nog gelijk. Knap dat je die reebok er op kreeg, enne nog veel knapper dat je al zo ver bent, ondanks je scheen. Belgische bonbons zijn trouwens fantastisch! En ja, het bier ook. Veel plezier, liefs

  • 21 Maart 2010 - 21:50

    Zlatko:

    Hei Dicky, wat een prestatie. Eerste 500km zitten er op. Nog een paar te gaan hé. Wij hebben prachtig lenteweer gehad vandaag in LWD. Lastig met die scheenbeen van je. Verstandig dat je rustdag neemt. Ik heb deze site gegeven aan mijn oefentherapeute misschien krijg je ook nog advies voor je scheen. Groeten van fam. Pejic

  • 21 Maart 2010 - 23:30

    Peter:

    Alleen maar een kleine herinnering in je grote tocht hebben wij geprobeerd je met alle "bagage" die wij hebben richting de Belgen te sturen. Veel plezier, geluk, bezinning, alleen zijn en wat er allemaal bij komt kijken toegewenst door Anke en mij.
    Bonne Caminio DD !

  • 22 Maart 2010 - 09:23

    Jan J:

    Dicky ik ben blij te lezen dat het met je scheen weer redelijk gaat dat is prettig voor jou.

    De omgeving waar jij langs loopt klinkt mij bekent in de oren wij zijn daar vorig jaar met de boot langs gevaren ligplaatsen Wanssum,Venlo,
    Maastricht Luik,Namen,Dinant,enz ik ben benieuwd hoelang je de Maas gaat volgen.we wensen je veel mooi weer met het vervolgen van je trip

  • 22 Maart 2010 - 15:22

    Netty Dikken:

    Hoi Dicky,

    wat fijn dat je al zover bent! Ik hoop voor je dat het snel wat warmer wordt. Ik blijf je reis een beetje volgen. Ik vind het leuk om je verslagjes te lezen.

    Groetjes,

  • 22 Maart 2010 - 18:38

    Siep:

    hoi dikkie,
    gaat goed jongen, de eerste grens is verlegt op naar de volgende.
    veel sterkte met je scheenbeen, ik hoop dat ie het een beetje houd.
    nog veel veilige kilometers. ik zie je straks wel in zuidfrankrijk.
    dat is ongeveer nog 1300 km.
    succes jongen zet hem op.

    gr siep

  • 22 Maart 2010 - 21:02

    Anneke En Reint:

    staat goed die baard van je,herkennen we je nog op ameland.
    geweldig die doorzetting vermogen.

    gr.
    reint en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Luik

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 247740

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: