Er weer lekker tegenaan. - Reisverslag uit Hoei, België van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Er weer lekker tegenaan. - Reisverslag uit Hoei, België van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Er weer lekker tegenaan.

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

23 Maart 2010 | België, Hoei

Om zes uur sta ik op, doe heel voorzichtig het Italiaantje slaapt nog hij moest gister werken met een maat was ook zo’n louche type. Maak wat kokend water om mee te nemen en wacht beneden om te ontbijten. Gister heb ik al brood gemaakt voor onderweg ik wil weg, lopen. Acht uur precies sta ik bepakt en bezakt en begin te lopen ik blijf aan de zuidoostkant van de Maas en doe er twee uur over om luik uit te komen zo groot is de stad. Hier zie je ook het industriële deel van Luik. Als ik iemand help, die de lichten van de aanhanger moet controleren, begint hij spontaan te vertellen over zijn reis naar SC. Binnen 1 minuut is hij euforisch wat is dat toch. In Seraing ga ik even lekker op een bankje in de zon even een kwartiertje rust. Blijf langs de maas lopen ook al moet ik dan soms over het terrein van een zand of grind overslagstation dat mag hier allemaal. Bij een sluis praat ik even met een schipper, het is rustig met vracht, het schutten duurt nu maar een half uurtje maar hij heeft hier ook wel eens een halve dag gelegen. Ik loop nog 100m ganzen te hoeden, maar op een gegeven moment vliegen ze weg. Bij Clermont ga ik weer even zitten soepje, broodje en een kaasje, ik besluit dat ik hier van de Maas af ga wijken. Ik kom over een mooi paadje langs een kasteel na vier km kom ik weer bij de Maas en vervolg deze naar Huy. In een internet café met een biertje wat foto’s over sturen en dan zoeken naar een hotel o.i.d. Na wat vragen in gebrekkig Engels en Frans kom ik bij het hotel 60 Euris zonder ontbijt maar wel met zicht op de Maas. Ga nog wat inkopen doen en al met al is het zeven uur als ik onder de douche sta. Morgen naar Namur daar is weer een jeugdherberg.

O ja ik heb vandaag heel wat litertjes water door de Maas zien stromen het waren vandaag 38km

  • 23 Maart 2010 - 22:58

    André:

    Hai Dicky, t gaat maar super met je! Ik word er ook helemaal enthousiast van maar je inhalen gaat me niet meer lukken, dusuh ik begin r maar niet aan!!! Hé leuk man je verhalen, veel plezier verder!!!!

  • 24 Maart 2010 - 00:17

    Dennis :

    de wandel zit er al goed in. ben blij dat het goed gaat. heb zelf nog steed last van mijn knie, hoop donderdag weer te gaan werken. De foto van jezelf was wat minder( je haar en baart groei ). Froukje komt morgen trouwens moet ik ook melden dat jij komt. het is jou beurt om te betallen ik regel en kevin veegt. We houden je in de gaten. En heb ook nog een nummer voor jou ( net als mama )

  • 24 Maart 2010 - 13:53

    Gees Van Der Meulen:

    Wat ben je al ver gekomen.
    Van Mattie Katje je gegevens ontvangen vandaar dat ik nu reageer. Succes verder en we houden je in de gaten. Groetjes Duco en Gees

  • 24 Maart 2010 - 17:46

    Fedde En Reinno:

    Hoi Dicky,
    Even een groet uit de Bearda bakkerstr. weet je nog?
    Je schiet al aardig op he top van je hoor.
    We volgen je veel succes.....hoop dat de verwachtingen die je hebt ook voor je uitkomen.
    loopse he...

  • 24 Maart 2010 - 18:27

    GpsJan From Stiens:

    He hurd rinner, hier weer efkes un berichie fan ikke. prachtig je verhalen te lezen. fijn te horen dat je goed doet. ook je gps een groat succe begreep ik. Toppie Dik. Wees voorzichtig met je scheen. Ik ga zaterdag weer in training foar de 11 stedentocht. Dik succes en tot volgende berich fanut Stiens

  • 24 Maart 2010 - 18:31

    Gps Jan From Stiens:

    weer mooie verhalen dicky van de afgelopen week.ik merk dat je volop geniet tot nu toe, en de rest gewoon deurgaan. toppie dat je gps goed voldoet ideaal toch. ik ga zaterdag weer un tocht doen als training for de 11 stedentocht. Succes kerel tot ut folgende rondsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Hoei

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 247765

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: