Hoe gastvrij kun je zijn!! - Reisverslag uit Château-Porcien, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Hoe gastvrij kun je zijn!! - Reisverslag uit Château-Porcien, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Hoe gastvrij kun je zijn!!

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

29 Maart 2010 | Frankrijk, Château-Porcien

Het avondeten bestaat uit hartige taart, sla en wijn, ik laat het me heerlijk smaken, de familie Amiot gaat gewoon haar gang en doet of ik hier al tijden woon, het geeft een ontzettend goed gevoel. Na het toetje babbelen we nog wat over families en zo en kom ik te weten dat ze gepensioneerd zijn en dat ik de vierde reiziger ben deze week. Om half tien ga ik slapen. Als ik wakker wordt hoor ik al gestommel beneden en als ik me heb gewassen en gekleed ga ik naar beneden. Een heerlijk ontbijt, ik mag ook van alles maken om mee te nemen en krijg nog instant koffie mee ook. We hebben nog een leuk gesprek over hoe de mensen op dit moment in het leven staan en daaruit komt naar voren dat we wel aardig het zelfde over de dingen denken. Ik krijg nog een kaart van Reims mee van meneer Amiot, we maken foto’s en nemen afscheid. Hoe gastvrij kan je zijn! En dat helemaal gratis. Familie Amiot ontzettend bedankt. In het dorp bij de kerk stop ik eerst, ik wil dit op papier zetten voor ik het vergeet, daarna loop ik door naar Lalobbe over de weg, kleine klimmetjes stelt niets voor na gister, voel wel dat ik gister in de klei en met die klimmetjes wat andere spieren heb gebruikt. Na zes km weg duik je het veld in en er volgen een paar kuitenbijters, als ik dan na tien km weer bij de weg aankom en de bocht rechtsom draai, komt daar van links Jan aangelopen ( zie 4 dagen terug uit Gouda) hij heeft in het zelfde dorp als ik geslapen, hij heeft inmiddels 2,5 kilo naar huis terug gestuurd. Jan is een asfalt loper, komt bijna niet van de D wegen af en als ik hem verleid om een stukje track mee te lopen en het wat drassig wordt hoor ik hem grommen, zijn schoenen waren nog schoon na vijf km houdt hij het voor gezien en pakt weer asfalt, ik vervolg de GR 657. Als ik Chateau-Porcien binnen loop vraag ik meteen naar het stadhuis krijg een code en kan gratis slapen in een gemeenschapskamertje van 2.20 bij 4.80 met vier bedden er is wel een douche en toilet en het is mij best genoeg. Haal allerlei boodschappen voor de komende dagen want alles was op. Bij het restaurant aan de overkant kun. Je voor 11 euro eten, een uur na mij komt Jan ook aan, uitgehongerd. Hij neemt niets mee 's morgens en als hij dan onderweg niets kan kopen, is hij in de aap gelogeerd. Vandaag maar 27 km morgen vroeg op dan probeer ik naar Reims te komen, moet lukken is ongeveer 40km. Over vanavond doe ik morgen verslag, mensen oant moarn. O ja het weer begon met regen, maar aan het eind van de dag heb ik nog heel even heerlijk in het zonnetje gelegen.

  • 29 Maart 2010 - 18:18

    Jacob En Ellen:

    Wat nou Jaap (boven de foto)? Is het nu Jaap of Jan? Prachtig beeldend geschreven, we genieten er elke dag van. En ondanks de enorme drek, denken we dat Jan asfalt toch heel wat mist...

  • 29 Maart 2010 - 21:20

    Klaas En Cobie:

    Mooi man, loop je honderden km. en vind je gelijkgezinde mensen. Wat is de wereld dan toch klein.
    Maar........ zitten met smart op het verhaal van de ouwe man te wachten. Zijn zeer benieuwd!

  • 29 Maart 2010 - 21:23

    Klaas En Cobie:

    Aanvulling: Je hebt natuurlijk heel veel indrukken onderweg en blijven verhalen zoals de oude man wel eens liggen. Misschien een ideetje om een dictafoon op te snorren? Je klimt en klautert overal langs dus een media markt op een industrieterrein is een fluitje van een cent!!

  • 29 Maart 2010 - 21:29

    Zlatko:

    Hey Dicky heb je wat vergeten? Het verhaal van die oude man van een paar dagen geleden. Ben razend benieuwd...

  • 30 Maart 2010 - 09:51

    Jan.j:

    dicky uit je verslagen te lezen gaat het prima met jou looptrip.
    het is best wel spannend te lezen wat je beleeft op de trip.
    als je terug bent kun je ontslag nemen bij Enexus en als jongensboekschrijver verder de kost verdienen denk ik.
    groetjes. j

  • 30 Maart 2010 - 11:17

    Joop Van Hecke:

    Hallo Dicky, je kent mij niet. Ik ben toevallig op je site tercht gekomen, maar ja wat is toevallig als je met de SdC bezig bent. Dat zal je zelf ook al wel beleefd hebben. Ik ga je uiteraard volgen en zal af en toe een berichtje plaatsen om je veel 'courage' toe te wensen. Er is één ding wat ik je wil vragen? Hoe doe je verslag maken van je dagtochten zonder dat je een internet café bezoekt kan je dat eens uitleggen. Goede reis en tot horens. Bon Camino.

  • 30 Maart 2010 - 17:10

    GPSJan From Stiens:

    Dag Dicky, weer prachtig verhalen van jou, this maar goed dat je veel wintertochten van de Flal hebt gelopen , mooie drektraining toch? ik hen er ook weer 40 achter de kniebels. komende week 2 x 40 . succes daar in France. geniet ervan "ouwe deurzetter" groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Château-Porcien

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 247691

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: