Extra editie "Oude Man" - Reisverslag uit Trépail, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Extra editie "Oude Man" - Reisverslag uit Trépail, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Extra editie "Oude Man"

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

31 Maart 2010 | Frankrijk, Trépail

Zoals ik in het stukje van zaterdag beloofd heb hier dat ongelofelijke verhaal. Ik vertelde jullie dat ik de batterijen verwisselde en daarvoor op een stoepje was gaan zitten, nu dit was wat er gebeurde. Komt er een oude man naast me zitten. Ver in de 70 schat ik, het is een Nederlander en ik denk, hé even lekker lulle. Hij opent een klein houten kistje, kijkt er in en sluit hem weer. We raken aan de praat, hij komt uit Reims en is op en neer Santiago geweest. Met de trein zeg ik, nee te voet zegt de oude man. Hij kijkt weer in het kistje en doet het ook gelijk weer dicht. Het maakt mij nieuwsgierig dus vraag ik wat hij in het kistje heeft zitten. Hij opent het kistje op een kier en laat het mij zien, tot mijn grote verbazing zit er een levende kikker in. Wat moet u nu met een kikker in een kistje op een reis naar en van Santiago vraag ik hem. Dat zal ik je zeggen; het was op de heenreis in een bos, net voorbij Reims, ik zit daar wat te eten op een bankje, springt daar ineens deze kikker op de tafel. De kikker begint tegen me te praten en zegt "als je me zoent verander ik in een mooie blonde vrouw, die je stoutste erotische dromen doet uitkomen". En jij de kikker meteen plat op de bek of niet? Vraag ik de oude man.
Jongen zei hij, onthoud goed, "op mijn leeftijd en met mijn conditie", heb je meer aan een pratende kikker.
Ik zal bij Reims eens even om me heen zien.

Is het vandaag niet 1 april????

  • 31 Maart 2010 - 22:03

    Klaas En Cobie:

    Nog net geen 1 april 11.59 nu ik het stukje lees. Geweldig, petje af. Succes en veel plezier samen.

  • 31 Maart 2010 - 22:15

    Siep:

    he dikkie, jij kan het zonder zo'n kiker toch wel pratende houden.
    gaat de goede kant op jonge, je bent nu al ongeveer een 750 km op pad, je kan wel zeggen de kop is er nu goed af.
    succes verder en hou je taai.

    gr siep

  • 01 April 2010 - 07:11

    Eise:

    Whahahahahahahahaha.

    Kunt wel zien dat je genoeg tijd hebt om na te denken. Maar het klopt....het is 1 april!!!!
    Groetjes

  • 01 April 2010 - 07:18

    Frank:

    Geweldig verhaal, als je toch op zoek gaat, kijk ook eens uit naar een kikker die kan Kaarten (is ook wel leuk als je op reis bent)

    Goeie reis verder ....

  • 01 April 2010 - 07:48

    Kees Boonstra:

    Hoi Dicky,

    Zet 'm op, je loopt de zomer tegemoet. Je bent al in Reims en ga je nu langs Chalons en Champagne, Troyes en Auxerre? Daarna waarschijnlijk Vezelay. Hier niet te snel doorlopen! Ben een aantal keren in de omgeving geweest, Ancy le Franc en Fulvy. Groetjes en nog even en je kunt je behoefte in alle rust tussen het mais doen, waarnaast de lavendel voor een lekkere geur zorgt.

  • 01 April 2010 - 08:21

    Joop Van Hecke:

    Mooi verhaal je hebt ons goed bezig gehouden om de plot te mogen vernemen. Blijf je volgen op je verdere reis. Bon courage

  • 01 April 2010 - 09:45

    André:

    Hahaha, geen blaren zeker! Neem voor mij 10 kikkers mee, krijg ze in lwd wel tot leven!!!

    Veel plezier verder

  • 01 April 2010 - 14:33

    Wolter P.R.-shanty:

    Heb je daar dan ook zingende kikkers?
    Ik moet opeens denken aan die hele leuke clip met een kikker. Welk liedje is dat ook al weer? Iets van de Beatles of zo.

  • 01 April 2010 - 17:21

    GPSJan From Stiens:

    weer een mooi verhaal Dicky, kerel wat beleef jij wat en wat een tempo , petje af.

    ik ga vrij en zaterdag weer 2 x 40 trainen voor de Fr 11 steden. wie weet ook het begin van jou tocht. ga zo door Dicky. fijne haaspaasdagen

  • 01 April 2010 - 20:57

    Esther:

    Lieve Dicky,
    Een nieuw talent is geboren, wat kan jij goed schrijven en lopen natuurlijk. Erg leuk om te lezen.Ik ben erg blij dat het goed met je gaat en al dat je allemaal van die leuke dingen mee maakt. Veel succes en een fijn weekend met Willy.
    Liefs Esther

  • 03 April 2010 - 16:17

    Freddy En Sylvia:

    via nanne nicolai, mijn collega, vernomen van je bijzondere onderneming.
    echt super!!!!!!!!
    leuk om mee te beleven, en op deze manier weer eens wat van je te "lezen". hartelijke groet van een "stanley menzo" keeper en syn blonde dollie. hartelijke groet van freddy en sylvia.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Trépail

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 247739

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: