Weer op gang komen - Reisverslag uit Outines, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Weer op gang komen - Reisverslag uit Outines, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Weer op gang komen

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

05 April 2010 | Frankrijk, Outines

Na het ontbijt, nemen we afscheid van elkaar, une rendez-vous pour deux na 29 jaar best leuk. Verder wil ik er niet over kwijt of het moet zijn; All I need is the air that I breath. Ieder gaat dus zijn weegs en ik moet weer wennen aan het gewicht van de rugzak, twee dagen zonder geslenter en heb nu ook wat meer vocht bij me 1,5 liter koud en 1 liter heet water, ja je moet er wat voor over hebben om een extra bak koffie te nemen. Verder zijn alle voorraden weer aangevuld van bouillon tot koffie en zuurtjes dus op dit moment ben ik op mijn zwaarst. Het pad loopt de eerste zeven kilometer langs de snelweg, wat niet prettig lopen is maar Joe Cocker brengt me verder. Daarna kom ik in een glooiend gebied met jong aangelegde bossen, net een immens aangelegd park. In het dorpje Saint Remi en nog wat, trek ik de schoenen een half uurtje uit en zit lekker in het zonnetje te lunchen. Allemaal mooie vakwerk huizen in dit dorpje. Het blijkt alleen in deze streek voor te komen. De GR 654 voert door een mooi gebied van bossen en meertje, kom op tien kilometer slechts 1 persoon tegen. Als ik het laatste dorpje Autines binnenloop, staan daar een stuk of tien herten te grazen, als ik dichterbij kom gaan ze er met zijn allen vandoor. In het dorp kun je melden bij het stadhuis dan hebben ze een ruimte voor je waar je kunt slapen, helaas is het stadhuis dicht, met behulp van een Frans echtpaar dat net uit een camper stapt huur ik een gite rural voor 40 euro incl. Ontbijt. Madam heeft voor morgen een route die nog mooier is dan de 654 en hij is ook wat korter, daar heb ik wel oren naar. Outines is een dorpje mat bijna alle huizen in vakwerk, zoals je ook wel ziet in Zwitserland, zelfs de kerk is vakwerk. Conclusie van vandaag is dat ik weer helemaal op gang moest komen maar het was weer een geweldige wandel dag. Neem in mijn slaapkamer met zitkamer een lekker bakje koffie en bouillon, wat brood en wat fruit, dan red ik het wel weer tot morgen.
Mensen tot morgen maar weer.

  • 05 April 2010 - 16:22

    André Schurink:

    Hoi Dicky,
    Met plezier, vebazing, verwondering en vooral met respect, lees ik de verslagen die je dagelijks weet te produceren. Wat een doorzettingsvermogen. Ik hoop dat je zonder al te veel blessures de eindstreep gaat halen. Succes!!

  • 05 April 2010 - 17:34

    Freddy En Sylvia:

    hee dickie, wat bijzonder allemaal. ik,(sylvia) heb ongeveer een jaar geleden, het boek van Paulo Coelho hierover gelezen.. en was toen al geïnteresseerd geraakt, en nu doe jij het "for real!", helemaal super, zet hem op en ga ervoor.heb zelf de elfsteden 1 keer gelopen, maar dat is dan maar kattepis natuurlijk... hartelijke groet vanuit bergum.

  • 05 April 2010 - 17:52

    Astrid En Melle:

    Wel gezellig dat Willy een paar dagen bij je geweest is.
    Kon je even opladen en er nu maar weer tegen aan.
    Ook wij genieten van je leuke verhalen van wat je allemaal beleefd.succes.

  • 05 April 2010 - 19:14

    Ate Mud:

    Hallo Dicky ik hoorde van Jan Jonker dat je aan de wandel bent,wel een heel eind,maar ik wens je veel plezier en sucses ik blijf je volgen.

  • 05 April 2010 - 19:51

    André:

    Klasse Dicky, weer on the run!!! Zet m op! Leuk je stories!!!!

  • 05 April 2010 - 20:13

    Jacob En Ellen:

    Zijn net terug van Praag. Toch leuk om te merken dat we na het uitpakken van de rotzooi direct wilden lezen hoe het met je gaat. Schrokken wel van je voetblessure. Jacob hoopt dat het niet een marsvoet?? is. Groeten en pas goed op jezelf.

  • 06 April 2010 - 13:46

    Netty Dikken:

    Hallo Dicky,

    wat een bak, van die tent. Ik hoop dat je in dit tentje toch lekker kunt uitrusten en dat hij niet te zwaar is. Ook hoop ik dat het met je voet weer beter gaat. Ik volg het wel, veel succes verder. Groeten, ook van Egbert

  • 06 April 2010 - 16:31

    Saskia:

    Hey Dicky, we liepen even een paar dagen achter, dus eerst maar weer ff 'bij'gelezen. Zijn zelf paar dagen naar Kijkduin geweest. Wat super dat Willy ff bij je is geweest!
    Hoop dat je voet meevalt en dat je lekker kunt doorlopen. Ga zo door, met lopen en met schrijven!
    Groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Outines

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 248088

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: