Van dorp naar dorp - Reisverslag uit Unienville, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Van dorp naar dorp - Reisverslag uit Unienville, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Van dorp naar dorp

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

06 April 2010 | Frankrijk, Unienville

Het is zo vredig als ik rond acht uur de deur uit loop, ik heb heerlijk geslapen en heerlijk ontbeten, nog echt in de Paasstemming. Het zonnetje schijnt en dat blijft het ook vandaag. Als ik het dorpje uit loop ligt er nog dauw op de velden en liggen er hectares akker klaar om te worden ingezaaid of gepoot. De zon geeft een mooi schaduw spel. Steeds vaker kom ik iemand tegen die aan een kruis genageld aan de kant van de weg staat. Maar goed dat ze hem niet hebben verdronken, want wat een werk om in de zomer al die aquaria bij te vullen. (cabaret) Na een dik uur stop ik in het bos voor een bakje, als je een dergelijk grote thermoskan bij je hebt moet je er ook gebruik van maken. Het wordt een traject van dorpje in en dorpje uit, pittoreske dorpjes met veel vakwerk huizen en kerkjes, maar in geen van die dorpjes is een winkel. Nou kon ik me nog redden, had nog 8 stukken droog brood, die als je ze in de bouillon dipt heerlijk zijn en had goed ontbeten. Maar aan het eind toen ik Brienne le Chateau binnen liep met zijn prachtige chateau op de achtergrond, had ik toch wel zin aan wat. Eerst even onderkomen regelen en dan naar de winkel om wat te halen. Voor een gratuit overnachting moet je bij het tourist office, helemaal aan de andere kant van het stadje zijn. Als ik daar aankom hebben ze problemen met het huisje, maar ze hebben wel een hotelkamer voor 110 euro, of 7 km verderop zit een camping kun je kamers huren. Ik had het kunnen weten, in 1814 heeft hier een zekere Napoleon Bonapart ook al eens moeilijkheden gehad, hij heeft de slag om Brienne wel gewonnen destijds. Het blijkt dat hij in deze streek zijn jeugd heeft door gebracht en daar maken ze handig misbruik van. Dan maar zeven kilometer doorlopen, had ik nu maar wel eerst eten ingeslagen. Als ik in Unienville aankom duik ik eerst de winkel in haal wat te eten en eet het in het park op. De bakker is nog dicht tot half vijf dus straks nog maar eens terug. De kamer is prima, douchen op de gang geen probleem en het uitzicht op het kerktorentje, dus wat wil je nog meer. Het zonnetje schijnt heerlijk het raam binnen, ik hang mijn spul na het wassen dan ook lekker buiten. Vandaag goed 32 km gedaan, bijna vlak en het lopen ging alweer een stuk beter dan gister. Na het douchen haal ik wat eten, loop bij de bakker langs voor een broodje voor morgen, de biertjes staan al koud. Ik wandel nog wat over de camping, ik heb nog maar niet de tent opgezet, het is hier 's nachts nog maar twee graden en dat is me net iets te koud. Zien wat de dag morgen weer brengt. Oant moarn.


  • 06 April 2010 - 19:43

    Jan.j:

    Dicky gelukkig dat het weer beter gaat met je voet.
    want als je daardoor de tocht moet onderbreken zou wel erg jammer zijn. ik volg je door de verslagen op de voet. hele leuke verslagen houden zo.

  • 06 April 2010 - 20:39

    Klaas En Cobie:

    Lekker man, nu je voet beter gaat en je het zonnetje in je gezicht hebt, lees ik weer energie en enthousiasme in je verhalen. Wist niet dat ik een schrijver als broer had. Zo zie je maar verborgen talenten komen naar boven als je je openstelt voor nieuwe dingen. Diep respect en ik vind het heerlijk om te lezen dat je al die nieuwe ervaringen opdoet. Succes.

  • 07 April 2010 - 06:39

    Hielke:

    Hoi Dicky,

    Mooie schaduwfoto is al op te zien hoe slank je bent, hoor je niet meer klagen over de pijn onder je voet,jonge bist super.

    Hielke

  • 07 April 2010 - 06:46

    Harrie:

    Hé Dick,

    Prachtig om elke ochtend 'wakker' met je te worden op het werk. het is al een ritueel, koffie halen, compu aan, en dan lekker even lezen..heerlijk maar vooral veel respetc of was het nou respect!! oh ja, zat hier hardop te lachen om je 1 april grap, collega's keken wel wat verbaasd..

    Heel veel succes enne blijf vooral schrijven!! en lopen natuurlijk


  • 07 April 2010 - 07:02

    Henky:

    Mooi dat de voet weer over is. het weer wordt daar beter dus kun je de wereld uit lopen. succes henky diana en kyra
    ps. het is hier al zo wie het eerste jou stukje leest zegt must even naar boven gaan staat weer een stukje van dicky op.

  • 07 April 2010 - 07:43

    Johan E:

    He Dicky, ouwe reus,
    Dat viel even tegen. Twee dagen zonder dien stukjes.Ik dacht bij mijzelf,"dat mienst net"
    Maar sinds gisteren ben je weer los, super.
    Alles gaat goed merk ik wel. Maar ja, wat wil je ook als je van die super lange benen hebt.Vanavond praat ik iedereen wel weer even bij in Ien en Mien.
    Straks even in Unienville zien op Google.Nou vriend veel succes verder en ik reageer wel weer eens even.

  • 07 April 2010 - 15:38

    GPSJan From Stiens:

    Ha die Dicky, fijn je stukjes weer te lezen. de paasdagen hebben je goed gedaan merk ik. begin maar efkes wat rustig aan deze week. maar je geniet nog steeds, en das een goei saak. Kop op kerel kuier se. komende frijdag ben ik weer aan de bak voor 45 km. Groetnis ut Stiens

  • 07 April 2010 - 18:01

    Willem Dikken:

    hoy dicky hier weer een berichtje uit ried leuk dat willy is geweest dat is wel goede reden om even rustig aan te doen wand het gaat geweldig je bent al een heel eind denk er goed om dat je rust neemt want het zonde zijn dat je een blessure krijgt.je stukjes zijn mooi en boeiend je kan er aan het eind wel boek van maken.je baard begint aardig te groeien wat is de bedoeling dat je niet meer scheert voor dat je er bent dan ben je echte pelgrim wel oppassen dat je ze niet aanzien voor een taliban.ga zo door het gaat geweldig degroeten van els,roy,robin en willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Unienville

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 248067

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: