Nat maar ook weer droog - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Nat maar ook weer droog - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Nat maar ook weer droog

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

09 April 2010 | Frankrijk, Parijs

En nat was het, de hele dag heeft het geregend, niet hard maar gestaag door. Heb gehoord dat het bij jullie 20 graden was afgelopen woensdag, maar ik loop naar het zuiden! Ik loop nog een mooi traject door de bossen en een aantal champagne dorpjes met mooie namen, Madison Rouge, Grange aux Bois en het mooi gerestaureerde dorpje Avirey Lingey. Daar besluit ik te blijven ik heb het wel gehad, weinig slaap vannacht en een toch wel pittige tocht van 27km met klimmen en dalen, modderpaden en stukken asfalt. Als ik vraag aan een mevrouw waar de Gite etappe is, zegt ze op haar beste Frans dat die al twee jaar niet meer bestaat. Ook de Gite Frans is complet dus maar weer 5 km verder. Daar bel ik de eerste, geen gite meer, bij de tweede heb ik meer succes, ze komt zo naar de kerk toe vertelt ze als ik haar aan het verstand heb gebracht dat ik al achter de kerk zit. Dat is anders niet gebruikelijk een dag van te voren bellen is de afspraak. (en inderdaad het staat op het papier, maar wist ik veel). Als ik wat zielig begin te doen komt ze toch en ze is aller vriendelijkst. Het onderkomen is boven de kantine van een school acht euro geen eten en morgen voor acht uur eruit. Precies mijn plekje, een slaapzaal van vier man voor me alleen. Ik haal alles uit de rugzak en hang het te drogen, de tent en slaapzak en alles wat stinkt, was ik eerst uit. Ga met opzet niet op bed l liggen, want als ik dat doe kan ik vanavond niet slapen, dus kan nog mooi even aan het stukje werken. Morgen probeer ik of Tonnere of Chablis te bereiken, vandaar steek ik over naar Vezalay. Waarom Avalon, dat weet ik niet dat zit me zo in het hoofd. Auxerre laat ik liggen daar heb ik geen belang bij. Morgen heb ik weer mijn koffie en bouillon, dat heb ik vandaag wel gemist, kan ik er weer tegenaan. Langzaam begint alles droog te worden en vallen mij de oogjes bijna dicht. Mensen ik gaan slapen, ik hé de put eruut.

  • 11 April 2010 - 08:32

    GPSJan From Stiens:

    Dag Dicky, ik heb je weer efkes gevolgd, mooie verhalen jammer van je nachtrust. ook dat overkomt je op zo,n tocht helaas. ik heb vrijdag bijna 50 km getraint. en dan denk hij loopt elke dag bijna zo,n stuk met een rzak. petje af kerel. succes tot de oare keer, gr Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 247734

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: