Aan de Loire - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Aan de Loire - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Aan de Loire

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

20 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Het bakkertje op de hoek, waar ik om kwart over zeven mijn broodje haal, heeft gelukkig ook nog wat andere spullen te koop, zodat ik ook nog een patétje kan scoren. Zet een grote kan koffie, ruim mijn spullen op en haal de dekens weer onder het matras vandaan. Mijn heupen zijn nog beurs van in de tent slapen, dus maatregelen nemen hé. Heb gister van Willy nog wat info gekregen over de weg van Cluny, aantal plaatsen die de weg aan doet, zodat ik mijn richting wel kan bepalen. Om acht uur vertrek ik. Langzaam zie je het landschap veranderen, stonden er eerst koeien in de wei, dat worden nu paarden. Als ik een vijver nader is het een oorverdovend lawaai van kikkers. Bij het passeren, springen er wel honderd in het water. Na dik twee uur houd ik bij een bankje mijn rust en eet wat. Na nog eens twee uur krijg ik ineens het zicht op de Loire, ik mag wel zeggen een heel mooi gezicht in het dorpje, ja waar ben ik eigenlijk. Een half uur geleden ben ik van mijn GPS afgelopen, d.w.z. Ik heb het deel van de kaart, waar ik nu loop niet in mijn gps staan. Het is nl zo als je een track hebt, het programma, tien km aan beide zijden de kaarten in laad. Loop je dus verder weg dan heb je geen kaart meer. Inmiddels heb ik een papieren kaart en staat de route perfect aangegeven. Veel Duitsers komen via deze route naar Le Puy. In ???????? Loop ik een bakkertje binnen om wat lekkers te kopen en vraag meteen of er een km of tien verder ook een gite o.i.d. Is. In rap Frans legt ze uit dat er de eerste 20 km geen mogelijkheid is, maar dat hier wel een commune gite is en zij de beheerster is tien euro per nacht, zit een keukentje bij en al. Ik zie om me heen ze verkoopt meer dan alleen brood dus de keus is snel gemaakt, een kort dagje vandaag. Ik betaal krijg de sleutel mee en in een torntje hebben ze een prachtig kamertje gemaakt alles nieuw heerlijke bedden en een lekkere douche. Het keukentje is een verdieping lager. Ik haal in het winkeltje twee hamburgers, spaghetti een ui en wat rode sausen, twee biertjes erbij en ik kom wel weer door de tijd. Drink op het terras nog een wine blanc, want ik heb wat te vieren. Vanavond maar eens even beneden bij de Loire zien. Heb een heerlijke spaghetti gemaakt en nog wat laten staan voor vanavond. In het pand naast mij zit een pottenbakker met zijn vriendin, hij vraagt of ik nog ruimte nodig heb op de waslijn. Heb ik niet, hij legt me nog uit waar hij zijn klei weghaalt en hoe ze het glazuur maken, interessant maar ik moet weg de spaghetti staat op jammer. Zit nu heerlijk op een bankje bij de Looier, het is hier nog lang niet toeristen seizoen. Haal nog maar even een wine blanc. Niet veel te doen hier pottenbakker is ook niet buiten, jammer. Zet een kan koffie en dan ga ik op bed, morgen maar even een ruk lopen.

  • 20 April 2010 - 19:33

    Jan J:

    geweldig Dicky zo je gaat
    Goede mensen en mooie omgeving
    weinig last van je scheen.
    Houden zo
    Groetjes jan j

  • 20 April 2010 - 19:33

    Jacob En Ellen:

    ha leuk, meer paarden voor onze held!! Je lijkt je anders best te redden in het frans. Au revoir!

  • 21 April 2010 - 09:17

    Jans:

    heb je straks nog zin om weer aan het werk te gaan ?? Lijkt mij na zo'n tocht donders moeilijk ....

    succes verder !

  • 21 April 2010 - 11:48

    Marieke Koning:

    Ik ben een beetje een pelgrim ik loop de tocht in stukken en hik er een beetje tegenaan om weer te beginnen dit jaar, ank je voor je verslag het is een ware inspiratie. Ik sluit me graag aan als volger. Ik ben zelf nog maar halverwege NL en absoluut geen grote loper (ik vind 25 km heel veel), maar ik kom er ooit ook.

    Succes met je tocht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 247808

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: