Allemaal cultuur - Reisverslag uit Pasturac, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Allemaal cultuur - Reisverslag uit Pasturac, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Allemaal cultuur

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

05 Mei 2010 | Frankrijk, Pasturac

Allemaal cultuur.

We doen lekker rustig aan, ben pas om half acht wakker, slenter wat rond, het geeft een vreemd gevoel. Niet te hoeven lopen al die bende van iedereen, allemaal spullen waar je in verslaat. De afgelopen twee maanden heb ik alleen de spullen, die in mijn rugzak zitten en mijn kleren gehad. Dat is heel gemakkelijk, als ik ergens aan kom, leeg ik mijn zakken, was mijn spullen en in de loop van de avond en morgen, gaat het in de omgekeerde volgorde weer in de broek of rugzak. Lekker simpel. Vandaag gaan we naar st. Cirq – Lapopie, een pittoresk dorpje bovenop een berg. In het hoogseizoen kun je hier over de koppen lopen, maar nu, misschien ook wel door het slechte weer is het redelijke rustig. Kleine straatjes en steegjes, met restaurantjes en souvenirwinkeltjes vormen de hoofdmoot van het dorp. Wel heb je op diverse punten mooie uitzichten over de Lot. Een bezoek aan de druipsteengrotten van Pech Merle, met tekeningen uit de prehistorie. Dit zorgt dat we de nodige cultuur krijgen toegediend. De grotten zijn mooi, maar de Franse uitleg, waar we geen donder van verstaan, duurt wat te lang en maak sommigen wat balorig. Nog even Cahors in, shoppen en een biertje in soort van Dikke van Dale en we gaan weer huiswaarts. Het weer leent zich niet om in de stad te slenteren. Om negen uur ben ik bekaf, de anderen snappen er niets van, niet gelopen en toch moe. Ik weet het niet zeker de terugslag van de laatste dagen. Morgen, dat is donderdag, wil ik weer gaan lopen, Willy brengt me om zeven uur naar het punt waar ik twee dagen geleden ben gestopt. Inmiddels heb ik de tracks weer op de GPS staan en kan ik er weer tegenaan. Om tien uur lig ik te pitten en als ik de verhalen mag geloven, niet geruisloos. GRRRRRRRRR.

  • 08 Mei 2010 - 06:38

    Eise Antje En Berjan:

    Hoi Dicky!

    Leuk om te lezen dat je deze dagen op plekken bent waar wij eens op vakantie zijn geweest. We herkennen dan ook jullie foto's van onze eigen vakantiefoto's. Een ding wil ik je niet onthouden, de akker waar Willy op uitkijkt in St. Cirque lapopie was in 2007 een weiland waarin Eise anderhalve meter naar beneden donderde omdat hij zonodig moest wildplassen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pasturac

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 247650

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: