Spaans diner - Reisverslag uit Castrogeriz, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Spaans diner - Reisverslag uit Castrogeriz, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Spaans diner

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

25 Mei 2010 | Spanje, Castrogeriz

Twintig over vijf ben ik wakker, vandaag maar eens proberen om zes uur te vertrekken. Als ik beneden in de pelgrimfabriek kom is het een drukte van belang, hier zijn dus die snelle lopers. Ik tref de fransman en we besluiten een stuk samen op te lopen, maar we mogen pas om half zeven naar buiten. Als bij de Elfstedentocht vliegen ze weg als de hekken worden open gegooid. En inderdaad dit zijn de betere lopers. Het tempo ligt veel hoger en het duurt een half uur voor ik er aan ben gewend, maar dan tippel ik lustig mee. Ik loop een heel stuk met de Fransman, maar hij gaat maar 30 omdat hij gister 53 heeft gedaan, en ik wil 40. Onderweg treffen we een Italiaanse, ze loopt ontzettend snel, na vijftien km heb ik haar ingehaald en hoor haar verhaal aan. Ze wil 40 km lopen naar Castrogeriz en heeft tot nu toe als maximum 20 km gelopen. De Fransman stopt midden in een open veld om te eten, het waait ontzettend dus ik zet door naar het volgende dorp. Na 20 km eten, de Italiaanse vertrekt na tien minuten weer en de Fransman passeert, maar ik pak mijn half uurtje. Twee bakjes koffie, veel brood, zout spek en smeerkaas, dat is het menu. Na een uur tref ik de Italiaanse weer, uitgeput. We lopen een tijdje op en ik probeer haar wat op te peppen. Als we een Italiaan passeren, blijft ze daar bij, op dat moment komen mij twee tempobeulen voorbij de eersten die mij voorbij gaan, ik denk soldaten. Doe de Italianen de groeten en geef gas bij, als ik de twee mannen passeer, zien ze raar op. We lopen een tijd op, maar zij zonder bagage en ik met, het gaat me te snel, maar het zijn wel de uidagingen die ik zoek. Ik tref een groep meiden, één uit Nieuw-Zeeland, één uit Australië en één uit Duitsland. De diverse redenen worden besproken, twee van hen blijven slapen tien km voor Castrogeriz, samen met de Duitse Anita, ze werkt ook in een apotheek, ik loop naar eerder genoemd gehucht. De refugio is oud en het water van de douche is koud, kan me niet deren, ga het café binnen, drink wat servesa en schrijf mijn blog. Om zeven uur pelgrims diner, heb geen zin om te koken. Ga nog even naar de kamer gooi diverse dingen weg, ik heb geen zin meer om ze mee te slepen. Bij het diner zit ik bij twee Spanjaarden, geweldig hoe we communiceren, met handen en voeten, tekeningetjes maar de wil is aanwezig en dat is fijn. Ze vertellen me een aantal dingen in het Spaans, maar op een of andere manier blijft het niet hangen. Ik eet een heerlijke steak en een formidabel oud geitenkaasje na, met een soort van jam en de wijn is het een delicatesse. Daarna is het pitten op mijn eenpersoons bed, waar ik de weggooi lakens vanuit Conq overheen doe, voor de zekerheid (anti schurft). zzzzzzzzzzzzz


  • 26 Mei 2010 - 11:04

    Harry W:

    Zo te lezen geniet je nog elke dag van je avontuur. Dit nemen ze je niet meer af. Ook het laatste stuk zal voor jouw geen probleem zijn. veel plezier verder.

  • 26 Mei 2010 - 11:22

    Nico S:

    Blij te lezen dat het zo goed gaat.
    knap werk, petje af
    vraag me af hoe ver je verwijdert bent van Cruz de Ferro. kest mooi ut steentsje van albert erbij leggu.
    gr Nico

  • 26 Mei 2010 - 12:12

    Alle Van Der Ploeg:

    Chapeau Dicky.

    Bal bijtijds afgeven, in de breedte zoals afgesproken.

    Ga je bloc lezen. Kom er wat laat achter.

    Succes en laat je niet opnaaien, bepaal zelf je tempo en geniet van de dingen om je heen en realiseer je dat je dit allemaal mag en kunt doen.

    Nogmaals mijn waardering voor jouw prestatie.
    Je hebt bij mij een vaste plaats op het middenveld in het wereldsterrenteam.

    adios, Alle

  • 27 Mei 2010 - 06:08

    Jandeboer:

    Je gaat te snel - ik hou je niet meer bij! Ben ik een weekje door allerlei drukte (!) niet in staat je te lezen en te schrijven en dan ben jij ondertussen stiekum bijna over de finish. En dat nog wel met de bekende twee vingers......... Petje af hoor. Kreeg gisteravond van JE (je weet wel) te horen dat ik nodig weer eens moet schrijven en ik moet zeggen hij had deze keer gelijk (heeft ie anders nooit maar dat weet je). Het was gisteravond trouwens weer erg gezellig op de shanty-avond. Bier en wijn smaakten als gewoon uitmuntend en je was wederom onderwerp van gesprek. Ik zal je de details onthouden anders ga je nog naast die schuiten lopen, maar het was niet mis. Opvallend trouwens dat je zoveel dames ontmoet. Niets voor jou dunkt me, maar goed je zult er mee moeten leven.
    Doe vooral rustig aan het laatste stukje; moet er niet aan denken dat je nog struikelt. Succes maar weer - ik ga wel aan het werk ;-)

  • 27 Mei 2010 - 07:26

    Johan E:

    Hoi Dicky,
    Jan de Boer aan het werk, dat loofst zeker wel!Ik zal zien dat ik hem ook zo ver krijg dat ie jou prestatie evenaart. Je gaat nog steeds als een speer super seun.Ik stelde gisteravond voor met het hele koor naar s de c af te reizen om jou te verwelkomen met de Pilger, Vinden ze het te duur, Flauw niet. Nou Dicky dit was het weer even,ik ga maar weer even naar Ameland, kan ik weer eens even naar Buren lopen, Pffff.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castrogeriz

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 247816

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: