De weg is saai maar de stad bruist. - Reisverslag uit León, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu De weg is saai maar de stad bruist. - Reisverslag uit León, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

De weg is saai maar de stad bruist.

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

28 Mei 2010 | Spanje, León

Na 22 km heb ik pas mijn eerste rust, het is een ontzettend saai stuk, vlak en als maar rechtdoor. Aan de horizon verschijnen de bergen met op de toppen sneeuw. Wordt het misschien iets spannender. Ik klets wat met die en dan weer met die. Er zijn veel nationaliteiten op pad. Mijn rust is bij een pelotebaan waar net een klas van vier kinderen (dat is pas klein) kastie speelt, leuk voor de afleiding tijdens de lunch. De Canadese jongen is een stugge, heeft een beetje dezelfde tred als Erik B. Hij loopt haast zonder te rusten net als mij vandaag 46 km. Het wordt alleen maar saaier, maar dat heeft te maken met de weg, vlak naast een grote autoweg en dat kilometers achter elkaar. Eindelijk is Léon dan in zicht, het is dan nog wel zeven km door de stad. Ik ben mijn slippers in de vorige refugio vergeten, dus ik haal een paar nieuwe en een mooi oranje shirt, dan gooi ik die ander weg. Ik gooi meer weg 'k wil ballast kwijt, de thermosfles laat ik ergens staan, je kunt hier om de vier km koffie kopen dus ik sleep dat ding niet meer mee. De auberge communicipal is groot en ziet er goed uit. Doe mijn wasje en ga de stad in. Het mooie van Spanje is, als je een biertje koopt, krijg je er vaak wat te eten bij, dit keer een klein schaaltje met gebakken aardappeltjes. Kan de horeca in Nederland nog wat van leren. Ik eet vandaag maar eens bij een soort van Macdonald. De stad bruist, het is heerlijk weer en er zijn volop mooie Spaanse vrouwen op de been. Negen uur loop ik weer terug uit het centrum. Is ook nog zeven km heen en terug. Van mijn nieuwe slippers heb ik een blaar boven op mijn voet, hoop dat het mij niet hindert. Ik stuur het stukje over, want ik ga op bed morgen wacht er 50 km, welterusten


  • 29 Mei 2010 - 09:47

    Klaas En Cobie:

    Hai Dicky,Je bent er bijna, geniet nog even van het laatste stuk, de verschillende mensen, de natuur en van het wandelen. Voor je het weet is het voorbij. Je zal de vrijheid nog gaan missen.
    Wij hebben net 2300 km in 2 dagen afgelegd. Morgen de ODD dag. Inderdaad lekker even om de familie weer te zien, jammer dat je er nog niet bij bent. Zal wel september worden voor we je weer zien.
    Succes en laat die watjes maar een poepie ruiken

  • 29 Mei 2010 - 10:35

    Dsw:

    zet em op! Je gaat als een speer!Nog even en je bent weer terug! Geniet er nog even van want voor je het weet ben je weer thuis in het oude ritme...en dat is wel even anders dan de vrijheid die je nu hebt.
    We zien ook erg uit naar je terugkomst. Ook Sem wil graag een ijsje met je kopen en eten als je terug bent. Hij vond het pinguin verhaal erg leuk en liep zelfs als een pinguin door de kamer.

    Tot snel!!
    Liefs van ons!


  • 29 Mei 2010 - 19:33

    Willem Dikken :

    hoy dicky het gaat lekker met het lopen je loopt weer hele afstanden en je loopt iedereen er uit wat zal je bereconditie hebben met al die bergen op en dan ook nog een fietser omhoog duwen, ik ga maandag een week naar limburg te fietsen ik kan je hulp nog wel gebruiken bij cauberg maar eerst de omadikkendag we zullen je wel missen maar we drinken wel even een op jou en neem daar ook een op ons of twee.nog veel succes dat laatste stuk je bent er haast, klasse groeten els,roy,robin en willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, León

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 248651

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: