Tokio bij nacht. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Tokio bij nacht. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Tokio bij nacht.

Door: Dicky Dikken

Blijf op de hoogte en volg Dicky

04 Oktober 2016 | Japan, Tokio

Dinsdag 4 oktober
Wat heb ik heerlijk geslapen. Ik word wakker als ze om zeven uur in de kamer beginnen te rommelen. Een Spaanse jongen, die drie maanden in China heeft gewerkt en een Australiër die morgen naar Okinawa vliegt. Een tropisch oord van Japan, maar ze vinden zichzelf geen Japanners maar Okiwanezen,ongeveer net als Amelanders. Witte stranden, palmbomen en diepzeeduiken zijn daar voornamelijk te vinden en te doen, dus wie weet. Ik doe heel rustig aan en maak een heerlijk ontbijt: koffie plus bacon en eggs. Ik probeer een ander plekje te krijgen voor tot donderdag, want dit is wel heel klein. Als ik naar de wc ga, moet ik mijn voeten in mijn nek leggen. Daarna ga ik naar Akihabara een centrum voor elektronica artikelen, etages vol met elektronica even iets anders, dan die oude tempels. Google maps heeft een geweldige tool, als je je bestemming intypt geeft hij de mogelijkheden hoe er naartoe te gaan aan. Incl. de metrolijnen en loopkaarten erg handig in deze stad. Het valt me wat tegen veel games en andere dingen zoals tv's, koelkasten enz. Enz. Wel kan ik nog even met de Iphone 7, waarvan ze zeggen dat de camera nog beter is dan een spiegelreflexcamera, aan de slag Nog maar even wachten. De prijzen zijn hiervoor Ned. begrippen aan de hoge kant. Langs de oever loop ik weer terug naar het hotel, bezoek de bierhal van Asahi de grootste brouwer van Japan, maar daar is ook niet veel te beleven. Het is gewoon te warm om door de stad te lopen dus ik haal wat Takoyaki ballen (dat zijn een soort poffertjes met vis ragout en octopus er in) en eet die op het platdak van mijn hostel op. Terwijl de rondvaartboten, kleine olietankers en politieboten hieronder voorbij varen doe ik het lekker rustig aan. Daarna duik ik in mijn bed en doe een tukje van een uur Mt. Fuji zit nog steeds in het lichaam. Halfvijf ga ik naar beneden voor een bak koffie en krijg daarvan een Duits koppel een driedagenkaart, die nog een dag geldig is. Ik maak een tripje naar de vishaven en schiet een paar mooie plaatjes van de verlichte brug met op de achtergrond de verlichte flatgebouwen. Wat een stad! Daarna ga ik naar het Tokio Metropoliton Government building en schiet een paar mooie plaatjes van boven. Het is grappig om in de metro te zien, 90% van de mensen is op een één of andere manier met zijn telefoon bezig. Maar wat is het een mooi fenomeen, die metro vooral als je eenmaal weet hoe het werkt. Ik haal nog wat eten om mee naar het hostel te nemen en daar klaar te maken. Salade met een heerlijk stukje geroosterd varkensvlees en yoghurt, alleen kom ik daar niet eens aan toe. Een dagje Tokio is wat anders dan een dagje op Shikoku, maar het begint te wennen in de grote stad. Het is 11 uur geweest ik ga op bed, van dat slenteren in de stad kun je ook aardig vermoeid raken. Trusten.

  • 05 Oktober 2016 - 11:28

    Dick Dikken:

    nog een dikkenmaand na 4 september.
    maar kom goed thuis.
    ik kan me voostellen dat je de tel en datum kwijtraakt.
    geeft niks.
    groetjes uit zevenaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 247579

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: