Druk - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Druk - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Druk

Blijf op de hoogte en volg Dicky

05 Oktober 2018 | Nepal, Kathmandu

Man man man, wat is het moeilijk om tijd te vinden om dit stukje te schrijven. Zoals jullie hebben gelezen gister viel ik met de telefoon in de hand in slaap. Dat heb ik toen natuurlijk niet meer kunnen schrijven, maar de volgende morgen. Vandaar dat het stukje niet op tijd was. Voor pampus was ik en echt niet door het bier, 3 flesjes Ala 3 flinke flesjes maar toch. Goed over naar de orde van de dag, ik heb heerlijk 9 uur achter elkaar geslapen en het hoogte syndroom is een beetje weg. Vanmorgen met Kevin een tempelcomplex bekeken dat door de aardbeving van 2015 flink in puin ligt. Met hulp van China wordt het weer helemaal opgebouwd. Al het oude houtsnijwerk hebben ze bewaard en proberen ze nu weer in de restauratie te gebruiken. Van een oud dametje, het had mijn schoonmoeder kunnen zijn zo klein, koop ik een tasje dat ze zelf heeft gemaakt de lieverd. Ik ding niet eens af helemaal geen zin in. Wat zit hier veel van hetzelfde, in de straat waar wij zitten zijn wel 100 winkeltjes die allemaal medicijnen verkopen en allemaal dezelfde. Eerst is het de bedoeling dat we met de kabelbaan naar boven gaan en daar wat rondwandelen, maar het wordt Indisch eten en shoppen, voor deze prijzen kun je we van alles meenemen en ik lijk het ook te doen, waarop Kevin naar thuis appt, dat mijn kaart maar moet worden geblokkeerd. Drie keer ga ik de stad in om spullen te halen en op advies van Chris koop ik me ook nog maar een paar nieuwe schoenen, de oude hebben me 10 jaar vooruitgebracht. De groep valt wat uit elkaar en ieder gaat zijn eigen weg, ik vind het prima zo. Maar even zien of we vanavond een goed eetadres kunnen vinden, ik denk het wel. De dokters, die een andere reis hebben gemaakt zijn ook weer terug in het hotel en de belevenissen van beide reizen worden uitgewisseld. Later gaan we met elkaar uit eten, dit keer is het een Thais restaurant dat ons mag begroeten, het eten en drinken is prima, het afrekenen gecompliceerd. Daarna drinken we nog één in het hotel en kletsen nog wat. Voor 12 uur lig ik op bed te dromen over de terugreis. Welterusten.