Je kunt niet altijd geluk hebben! - Reisverslag uit Le Donjon, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Je kunt niet altijd geluk hebben! - Reisverslag uit Le Donjon, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Je kunt niet altijd geluk hebben!

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

18 April 2010 | Frankrijk, Le Donjon

Eenmaal buiten de abdij is het zes kilometer terug, het is lekker weer en ik doe vandaag rustig aan. Twee uur en acht en een halve kilometer later zit ik weer op mijn track met nog hartkloppingen te genieten van een bakje koffie en de zon. Via kleine weggetjes ben ik richting de track gelopen en de GPS gaf aan dat ik die op 500 m op deze manier kon benaderen, alleen de laatste 500 m, wat kunnen die dan lang zijn na twee keer over prikkeldraad, het zijn hier allemaal perceeltjes grond en twee keer eronder door. Kom ik in een veldje waar twee paarden staan te grazen. Als ze me in de gaten krijgen is het in galop op mij af en ik ben me toch een partij bang voor die beesten. De paarden kunnen harder lopen dan het hek dichtbij is dus net voor dat ik bij het hek ben zijn ze me genaderd. Ik zwaai met mijn stok en op vier meter afstand stoppen ze abrupt. Heel voorzichtig, zoete woordjes roepend zoals braaf, braaf loop ik naar het hek. Met mijn ogen gericht op de edele viervoeters klim ik over het hek. Met de kop over het hek kijken ze me na. Hartslag 180. Eerst maar koffie, als ik mijn rugzak tegen de haag zet schiet er mannetjes fazant met veel lawaai een m verder uit die haag. Hartslag 190. Snel is hij weer normaal, misschien wel lager dan normaal want het is hier zo relaxt. Net tien minuten na mijn rust loop ik langs een watermolen, anders dan met zo'n rad aan de zijkant. Als ik het terrein op loop komt de molenaar naar buiten. Ik begin over Holland en windmolens en het ijs is gebroken, hij legt me met handen en voeten uit hoe het werkt en gunt me een kijkje in de molen. Water opgevangen in een hoger gelegen bekken loopt onder de molen door. Dat brengt een turbine in beweging die met een vernuftig overbreng mechanisme van tandwielen en banden 4 molens aan drijft. De molen zelf stamt uit 1857 en de machinerie uit 1947. De molenaar wil maar al te graag met zijn pronkje op de. Foto en een pronkje dat is het. Na een uur pak ik weer een aantal kleine asfalt weggetjes, om er een beetje vaart in te houden, als ik wat kan vinden om te slapen kap ik er mee voor vandaag. Bij mijn tweede rust doe ik schoenen en sokken uit en lig lekker half in de schaduw en half in de zon. Als ik wat kan vinden, als ik wat kan vinden, helemaal niets en ik besluit door te lopen naar le Donjon een redelijk grote plaats. Het is buffelen want de kilometers van gister zitten nog in de benen. Om 20 over vijf loop ik le Donjon binnen, naar het toerist office ferme = dicht, maire, ferme, hotel, ferme. Als ik toch maar wat inkopen ga doen, weet de dame van de winkel wel een gite, twee km verderop. Of ze even kan bellen of ze wel open zijn, ik heb ervaring hé. Inderdaad niemand, ze sturen me naar het rusthuis, maar daar weten ze er ook geen raad mee. Dan maar door lopen en de tent op zetten het is tenslotte heerlijk weer. Een aantal mensen vraag ik, of ik de tent in de tuin mag zetten maar nee hoor vier km terug is een camping, ja maar die is ferme. Ferme, ferme weg er mee. Bij een bos zet ik de tent ongevraagd bij een beekje, als ik hem heb staan, komt er een auto langs, waarin een man en een dobberman, allebei voor in. Gelukkig stapt alleen de man uit, ik leg hem zo goed en zo kwaad alles uit en hij geeft toestemming om hier te staan no fume niet roken oké. Je kunt niet altijd geluk hebben of wel. Mensen tot morgen.

  • 18 April 2010 - 00:44

    Ankie:

    he dicky het is al laat willy is net weg nog even paul de leeuw gezien, ik hoop dat het niet te koud is in je tent om te slapen. vooral rustig doorgaan groetjes ankie en michelle.

  • 18 April 2010 - 08:27

    Joop Van Hecke (zld):

    Ben benieuwd naar je eerste ervaring van wild camperen. Nu ben je echt een pelgrim niet alleen overdag afzien maar ook in de nacht. Maar je geestelijke bijstand van de Abbey die je hebt gekregen zal je wel helpen, denk ik. Je foto van de molenaar laat een machine zien die bij ons in het industrieel museum staat. Zo zie je maar, je hoeft niet altijd ver te lopen om iets te moeten zien. Goede reis verder

  • 18 April 2010 - 08:53

    Frank Steunebrink:

    Nooit geweten dat er ook nog een "Paarden Fluisteraar" in jou zou zitten. Wie weet wat er nog meer naar boven komt de komende tijd.

    Goede reis.

  • 18 April 2010 - 10:12

    Ans En Jo:

    Bonjour,
    je reisverslag is leuk om te lezen. Ik ben nog steeds hartstikke jaloers en het kriebelt aan alle kanten.
    Wij zijn weer terug in Ned. We wensen je alle plezier op je weg. Geniet er maar goed van. De eerste keer is heel bijzonder, en voor dat je het weet sta je in SC.
    Groetjes.
    Jo en Ans. (flesje water, Tonnere-Avallon)

  • 18 April 2010 - 12:18

    Jacob En Ellen:

    Hoi dicky zo,n tentje is wel even wat anders dan een abdij klooster of kapel. Hoop toch dat je goed hebt gelapen zonder al die geestelijke bijstand.Je gaat hartstikke goed man ga zo door!
    PS: wat ben je ook een skieter juh, een paardje....

  • 18 April 2010 - 17:34

    Alie En Arie:

    nog een geluk allebei voor in de auto je weet het maar nooit daar voor het zelfde geld had de man achterin gezeten.nu de groetjes maar weer van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Donjon

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 247733

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: