Een bourgondier in de vallei van Lot - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Een bourgondier in de vallei van Lot - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Een bourgondier in de vallei van Lot

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

29 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Heb gister nog even tot een uur of elf, met een collega van Eon zitten kletsen over het vak. Hij bleek precies hetzelfde werk in Duitsland te doen. Hoe toevallig. Met een dikke snurker naast me besluit ik om twee uur, toch maar oordopjes in te doen, dat helpt. Na het ontbijt loop ik richting Espalion, daar wil ik wat dingen regelen, zoals een luchtbed en misschien nieuwe schoenen, volgens een folder zit hier een hele grote sportzaak. Als ik het goed begrepen heb van de Duitsers, zijn de bergen nu zo’n beetje geweest en lopen we via de vallei van de Lot naar het westen. Er loopt mij een hardloper voorbij, die mij desgevraagd verteld, dat hij de route hardlopend aflegt, in stukken van dertig km. Als ik in Espalion aan kom is alles nog dicht, de sportzaak blijkt een klein winkeltje te zijn, dat niet verkoopt wat ik wil hebben. Het office de toerisme is pas om tien uur open. Dus eerst even wachten, dan maar wat etenswaar inslaan. Appel peer banaan ik sla weer flink in. Om tien uur is het ODT open, zij kunnen wat voor mij regelen, maar dan moet ik elf uur terug komen dus maar even Espaniol in. Omdat ik nogal wat buikomvang ben kwijtgeraakt, loop ik er vaak bij als een skater, met het kruis op de knieën, dus een centuur. Ik loop een mode winkel in en daar zijn die dingen 35 euro, zitten wel hele mooie gespen op maar die wil ik nu net niet hebben. In een damesmodezaak slaag ik drie euro, met een mooie stoffen roos als gesp, die kan er wel af en prijkt nu op mijn rugzak. Elf uur is de fax binnen, ik bel met thuis en ik kan verder. Geen beklimmingen meer volgens de Duitsers, het zijn allemaal beklimmingen en nog flinke beklimmingen ook. Kom aan in het mooie plaatsje Estaing, even de brug over, lekker op een bankje in de zon en dan weer verder. Als ik de schoenen aantrek, zie ik een vader en een dochter, die ik gister ook al de hele tijd ben tegengekomen net vertrekken. Ik maak me gereed en probeer hen in te halen, er volgt een flinke klim, maar in mijn enthousiasme klim ik veel te hoog. Het duurt dik anderhalf uur voor ik weer op de track kan komen, vier keer prikkeldraad en een levensgevaarlijke afdaling brengt me aan het begin van een beklimming. Mijn water is op en de grote plaats waar ik heen zou, ben ik al voorbij en ik verdom het om terug te lopen. Tot de volgende plaats is het nog tien km, maar misschien is er iets onderweg. Ik ben aardig aan het eind van mijn Latijn, maar heb de man met de hamer nog niet gezien. Kwart over zes, besluit ik wat te eten, drink het laatste warm water wat inmiddels lauw is op en ga weer verder, its all in de mind. Een bordje over 800 meter gite, boven op een berg, er heen, als ik er aan kom is er een en al hartelijkheid, ja er is nog een kamer over 55 euro all in eten, drinken, ontbijt enz. Mensen mocht iemand dit stuk willen lopen, ga dan hier heen want het is geweldig. Wat heb ik gegeten, we hebben twee en half uur aan tafel gezeten en het één was nog lekkerder dan het ander. Diverse wijnen en kazen, salades, vlees, teveel om op te noemen. O ja en wie schuiven om half acht aan tafel, de Duitsers. Zij zelf waren ook verrast over de vele en hoge beklimmingen. Het is inmiddels over elfen en ik hef um al aardig om met die likeurtjes en wijntjes mensen, ik gaan op bed, zzzzzzzzzzz.


  • 29 April 2010 - 22:17

    Jacob En Ellen:

    Nou moe?? Dacht dat je na de nachten met Jacob moeiteloos naast elke snurker in slaap kon vallen. petje af, nog even doorbuffelen, en je bent in Spanje.

  • 30 April 2010 - 09:49

    Ma:

    Lieve Dicky, ben nu bi willy op de koffie, ik heb je verslagen van een aantal dagen weer gelezen. Ik ben heel blij voor je dat je zo van het lopen geniet, de helft zit er nu op.
    Gelukkig wordt het nu weer warmer, nog fijne weken we zien er naar uit dat je weer thuis komt
    Dikke Tut Ma

  • 30 April 2010 - 16:41

    Freddy En Sylvia:

    hallo daar, had een paar dagen niet gelezen, maar ben nu weer helemaal "bij", wij hebben net queensday gevierd, waar jij daar niets van zult hebben gemerkt.de omgeving ziet er super uit, en volgens mij zijn de dagen zo om. wij ons maar druk maken om van alles en nog wat; en jij hebt/bent all--een, me, myself and I! veel plezier en ik/we blijven je zeker volgen.succes! liefs fred grim en wife.

  • 30 April 2010 - 19:49

    Hielke:

    Hoi Dicky,

    Bij het zien van de laatste foto's ontwaarde ik aan de eettafel onze grote vriend Albert, wist niet dat hij ook nog een stukje met jouw meeliep.
    De laatste dagen krijg ik steeds meer de indruk dat het je gemakkelijk afgaat, fantastisch de verhalen die ook nog zijn voorzien van een vleugje Leeuwarder humor.
    Ik hoor je weinig over al die lelijk eendjes die onderweg te koop staan in een boerenschuur of iets dergelijks.
    Jonge het gaat je bijzonder en weten zeker dat je nog veel gaat genieten.

    Groetenis,

    Hielke en Elly

  • 30 April 2010 - 19:52

    Hielke:

    O ja!!!

    Bij het zien van de foto van Albert, hy stiet der goet alvast in het Oranje

    Hoi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 247759

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: