Geen verhaaltjes - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Geen verhaaltjes - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Geen verhaaltjes

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

02 Mei 2010 | Frankrijk, Cahors

Hallo beste lezers,

Ik ga een paar dagen naar Dicky toe en we weten niet of het lukt om de verhaaltjes vanuit Frankrijk te plaatsen.
We doen ons best, maar bij geen bericht niet ongerust worden, Dicky loopt gewoon door.

Gr Willy en Kevin

• 02 Mei 2010 - 11:23

Cees Tromp:

Buiten je geweldige prestatie om is het nu bijna tijd voor de opfriscursus Spaans. Rekening houdend met je voorkeuren van de afgelopen tijd hier enige tips voor als je straks in Spanje op een terrasje zit.
    'Una cana y un racion jamon serrano'(oena canja y oen racion gamon serrano)dan krijg je een pilsje met lekkere gerookte rauwe ham.
    'Una copa de vino blanco y un racion pata negra con pan'(oena copa de bino blanco y un oen racion pata negra con pan)dan krijg je een glas witte wijn en een portie rauwe ham (met stokbrood) van het (zwarte)Iberico varken, welk vlees een bijna plantaardige smaak heeft doordat deze loslopende scharrelvarkens veel eikels eten van de steeneik. Super gezond.
    Nog heel veel loopplezier.

saludos: Cees

• 02 Mei 2010 - 11:33

Jacob En Ellen:

Gister willy helemaal vergeten te vragen hoe je dat gaan doen als Willy en Kevin komen. Jou inschattend zal je elke dag je kilometers af willen leggen. En dan? Willy en Kevin jou af en toe inhalend met de auto? Zijn benieuwd hoe jullie dat gaan doen. Vandaag een spannende dag: Jacob zal wel flink tekeer gaan als Ajax ($%^(!$?!#$&*^^grrr) kampioen wordt...Veel plezier met z'n 3-en!

• 02 Mei 2010 - 12:43

GPSJan From Stiens:

Dag Dicky, daar was ik oek wer efkes. afgelopen dagen mijn laatste trainings dagen foar de tocht der tochten gedaan.
    this niks wat jij presteerd dat weet ik, maar this foar mij de 1e keer. bedankt weer voor je fijne verhalen, fijne dagen met willy, en daarna weer weer wandelplezier Dicky. Groetnis ut Stiens

• 02 Mei 2010 - 19:00

Jan J:

Geweldig Dicky zoals je gaat volhouden zo.
    wij vragen ons af hoeveel km je nog moet afleggen.

• 04 Mei 2010 - 09:00

Bouwe:

Dat je als shantyman zeebenen hebt, is wel bekend, maar als landrot doe je het ook niet slecht, petje af Dicky!!!
    P.S. Sinds je weg bent, strooit Fokke kwistig met 8 en 9, hoe komt dat toch? Misschien een tip: ga ook lopend terug ......
    Voorzitter Goutumer Shanty en Ballad Koor

• 04 Mei 2010 - 09:51

Jelmer:

Beste Dicky,

Omdat Spanje en het Baskenland nadert heb ik bij Interpol in Lyon maar wat info opgevraagd over twijfelachtige bewegingen en figuren in de grensstreek. Ze wisten me te vertellen dat het veelal gaat om alleen opererende mannen (veertigers,vijftigers komen veel voor) die - om niet op te vallen - zich mengen onder de wandelaars en al lallend proberen je uit te horen. Ze schijnen - aldus Lyon - vaak een beginnende tot redelijk gevorderde al wat grijs kleurende baardgroei te hebben en voor de volledigheid zeulen ze vaak met een rugzak rond. Een wandelstok of zelfgefabriceerde loopsteun wordt vaak gesignaleerd. Om hun scherpe blik niet aan anderen prijs te geven zijn ze vaak brildragend en wassen ze hun sokken - ter misleiding - te weinig. Ik twijfelde natuurlijk wel om je dit door te geven- want zulke types wil je natuurlijk niet tegenkomen - maar vond het toch belangrijk dat je ze herkent. Succes en doe voorzichtig

• 04 Mei 2010 - 17:39

Ineke:

hai broertje, zijn een weekje naar de camping geweest en moest dus nog wat inhalen. Je bent al goed opgeschoten lees ik je kunt volgens mij ook nog wel terug lopen (grapje)het gaat super goed houd vol en de groetjes aan Willy en Kevin.

• 04 Mei 2010 - 20:19

Coos:

Hoop dat jullie genieten, de verhalen zijn een welkome afleiding in studie-tijd.
    Worden dus wel gemist.

• 04 Mei 2010 - 20:19

Coos:

Worden dus wel gemist.

• 05 Mei 2010 - 10:21

Joko:

we misse dien story's , maar intussen wel feul plesier toewenst fan die sneeuw jongens .

• 06 Mei 2010 - 17:08

GPSJan From Stiens:

Dag Dicky, ik mis je verhaaltje wel hoor, maar ook gun ik je deze stop best hoor. Volop wintersport nu in France hoorde ik.Hopelijk heeft Willy de sneeuwschuiver meegenomen om toch je tracks schoon te schuiven. Ook schijnt het leger de routes schoon te maken foar de Pelgrum ut Ljouwert.
    he dicky zet um op. Ik ga volgende week mijn prestatie doen yn Fryslan. Groetnis ut Stiens fan Jan

• 07 Mei 2010 - 18:47

Therese En Niels :

hey dicky,leuk dat willie en kevin bij je komen,petje af dat je al zover bent,leuk ook om je verhalen te lezen,het lijkt me wel een geweldige ervaring met heel wat mooie plaatjes en verhalen,wij vinden je een topper heel veel groetjes hier uit het mooie harns