Een beetje Brazilie - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Een beetje Brazilie - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Een beetje Brazilie

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

31 Mei 2010 | Spanje, Vega de Valcarce

Vandaag ga ik over de 200 km grens, naar Santiago dan wel te verstaan, voor fietsers het minimale startpunt om de aflaat te bemachtigen voor lopers ligt dat nog 100 km verder. Ik ben pas om half zes wakker en haast me om weg te komen, het is vandaag 47 km en ze verwachten 31 graden, dus dat wordt wat. Het is nog een dik uur lopen naar Ponferrada en dan nog door de stad heen. Om tien uur is het al warm en de route loopt de hele tijd langs de grote weg, dus saai. Raak aan de praat met een meisje uit Frankfurt, die de tussen- naschoolse opvang doet en lopen kan ze ook. Halverwege treffen we de Canadese jongen, hij heet Tod, die op Erik B lijkt, weer. Het is een erg taaie en is van dezelfde plaats vertrokken als mij. Na een tijdje laat ik hun achter en loop mijn eigen tempo. Na 38 km neem ik mijn eerste rust, heb dan voor de vuist al wat weg geknabbeld en ben daar ook aan toe. Heel toevallig beland ik in een barretje van een Spanjaard, die veertig jaar in Holland heeft gewoond met zijn Hollandse vrouw. Ze runnen een Albergue in La Portela de Valcarce, een aanrader. Eet daar lekkere spaghetti en drink een biertje. Ga daarna nog negen km verder, waarin ik onderweg Tod weer tegen kom. We lopen samen naar een Braziliaanse albergue, die 25 euro kost incl. eten en ontbijt, Tod loopt door naar een ander, ik blijf vind het wel relaxt, morgen maar horen hoe het hem vergaan is. In de Braziliaanse albergue, heerst dezelfde ontspannen sfeer als in de vorige, we zijn hier met drie Braziliaanse vrouwen een Ier, een Spanjaard en ik een Hollander dus. De gastheer en vrouw, proberen ons op een Braziliaanse manier te verwennen met gerechten uit Brazilië. Het is gewoon gezellig eten met zijn allen, wat ze een beetje in goede banen leiden, ontzettend gezellig. Maar nu sluit ik want wie weet gaan we nog Braziliaans dansen. O ja ik zit in Vega de Valcarce en heb dat bereikt na 48 km morgen nog een flinke berg en dan hebben we de bergen ook gehad. Welterusten.

  • 01 Juni 2010 - 04:48

    André Schurink:

    Hey Dicky,

    De eindstreep komt nu toch wel heel dicht bij. Ik heb het gevoeldat je met het eind in zicht, ook steed grotere afstanden per dag loopt.

    Ook de laaste dagen zal ik je op de voet blijven volgen. Succes nog voor de laatste "meters".

  • 01 Juni 2010 - 08:28

    Marieke:

    Met de km's die je elke dag maakt en wat er nog voor de boeg ligt verwacht ik bijna dat je over 4 dagen in SdC bent, wauw...toch wel heel snel gegaan. Geniet van de laatste bergen, Brazilianen en alles wat er te genieten valt..ik lees met veel plezier ook die laatste stukken. Bedankt

  • 01 Juni 2010 - 10:32

    Melle En Astrid:

    Hoi Dicky,fantastisch wat je allemaal beleefd en meemaakt,
    petje af wat voor afstanden je loopt op een dag,
    Geniet ervan,maar dat doe je natuurlijk.
    Succes nog,laatste loodjes zeggen ze wegen het!!!!!!!groetjes.


  • 01 Juni 2010 - 18:32

    Alie:

    hoy dicky volg je tocht met genoegen wat maak je een hoop mee en weet dat niemand je dit kan afnemen wat een belevenis. Heel veel sterkte de laatste Km's, einddoel en Familie in zicht groetjes ook van Arie.

  • 01 Juni 2010 - 18:41

    Jacob En Ellen:

    nog even, en we kunnen vast een pilsje voor je koud zetten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Vega de Valcarce

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 248682

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: