Een na laatste slokje!! - Reisverslag uit Olveira, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Een na laatste slokje!! - Reisverslag uit Olveira, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Een na laatste slokje!!

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

05 Juni 2010 | Spanje, Olveira

Het motregent een beetje, temp. 20 graden een geweldig pad, mooie natuur ideaal weer en omstandigheden om te lopen, maar ik kan het niet vinden. Alles doet me zeer en ik kan niet in een ritme komen. Het zullen de laatste loodjes zijn of misschien iets anders, ik heb gehoord dat je door zoveel arbeid bepaalde tekorten krijgt waaronder magnesium. Ik heb van Bernhard een paar weken geleden een strip gekregen, maar die is al een week op. Als ik de rugzak een uur om heb, wordt mijn rechterbeen doof en warm, maar dat heeft te maken, dat er geen vet meer op de heupen zit en de bloedvaten worden dicht geknepen, denk ik. Ja, ik ben mijn zo genaamde love handles kwijt, maar die komen snel genoeg terug. Na dertien km een lekker bakje in een bar, met veel bewondering dat ik van Olanda af kom lopen en een broodje ei, brengen me er weer een beetje bij. Ik eet wat eieren hier, lekker voor ontbijt. Als ik betaal, krijg ik van de kroegbaas twee echte schelpen mee. Leuk maar het is weer flinke ballast, wat kent skele nog maar twee dagen. Onderweg tref ik nog een fransman die op de terugweg is, we maken een praatje, de sfeer is hier weer als in Frankrijk en de mensen ook. Ik tref nog een stel meiden, die me vertellen, dat als het nog opklaart, ik vandaag de zee nog te zien krijg, dat zou mooi zijn. In de dalen staan vele Bremen in bloei wat een schitterend gezicht geeft. Gedurende de dag gaat het lopen steeds beter, het kan ook haast niet anders in zo’n schitterende omgeving. Wel is het ontzettend vochtig, soms zo vochtig dat ik de rugzak maar inpak. Ik heb nu mooi tijd om een aantal zaken nog eens goed te overdenken en de voornemens die ik heb, nog eens tegen het licht te houden. In geen van de redenen voor die voornemens is verandering gekomen, alleen de uitvoering is de afgelopen maanden steeds meer verfijnd. Voor jullie is dit misschien abacadabra, maar voor mij niet en dat wil ik ook graag zo houden. Het laatste stuk van de dag, loop ik met een Italiaanse vrouw en om drie uur lopen we Olveira binnen. De albergue is nog niet eens open, zoek maar een plaatsje de bazin komt om half vijf. Er is een barretje tegen over, waar ze een lekker bakje koffie hebben. Drie uur binnen, ik weet niet wat me overkomt, voldoende tijd om het stukje te schrijven, te douchen en uit te rusten. Eerst nog even het volgende, ik was vergeten het te schrijven, maar bij het afscheid van Bernhard, in Logronjo, heb ik brieven van hem mee gekregen. Lieve brieven, of eigenlijk briefjes, van kinderen. Op die briefjes staat een gebedje of een wensje, voor hun grootmoeder, vader of zusje. Die briefjes zijn door een Zwitser meegenomen op een stuk van de camino, Bernhard heeft ze tot Logronjo meegenomen en ik moet ze afgeven in Santiago en dat doe ik graag. Ik neem dan een foto en stuur een e-mail naar de betreffende personen. Deze informeert dan de kinderen dat hun gebed of wensje is aangekomen. Later verder hier over. Het verblijf waar we slapen, is boven een veestal en dat het een veestal is ruik je nog. Tegenover onze slaapplaats is een herberg waar ze goede koffie hebben, de sfeer is weer net als in Frankrijk, lopers onder elkaar, dus goed.
Onder een biertje tref ik een Nederlander, waar ik een leuk gesprek mee heb. De Italiaanse vrouw, ik heb beloofd, om haar blaren te behandelen, een andere vrouw, een Duitse, helpt en wordt de operatie assistente genoemd. Daarna gaan we met zijn allen eten, zeer gezellig, twee Duitsers, een Oostenrijker, een Italiaan en twee Nederlanders. Voertaal Engels en dat is best knap voor Die Duitsers. Dat het de laatste dag is voor de meesten, is wel te merken iedereen zit gezellig bij elkaar en wijntje te drinken, en ik, ik doe lekker mee dus tot morgen. Hik hik.
Zondag is de laatste loopdag voor Dicky, woensdag komt hij weer thuis. Iedereen die het leuk vindt hem te verwelkomen is welkom tussen16.00 en 21.00 uur in de Dr. Bearda Bakkerstraat 17.
(het is een verrassing)

  • 06 Juni 2010 - 07:01

    Ankie :

    he dicky het is nu negen uur en voor dat ik aan het werk ga nog vlug even lezen,ik realiseer mij dit is jou laatste loopdag enh als je dit leest ben je al klaar. super dedaan, gefeliciteerd en tot gauw ankie

  • 06 Juni 2010 - 09:20

    Gpsjan From Stiens:

    Diky je laatste stukje komen eraan. ook dat geeft een leegte . ik zat net te denken onder het lezen van je stukjes.
    terwijl jij je laatste loopdag hebt kijk ik terug naar mijn hoogte punt. voor het eerts een tocht van 80 km gewandeld.uit jou stukje heb ik energie gehaald dat ook ik een prestatie kon doen wat ik nooit had verwacht. of zou het door onzeGPS "kracht"? al met al ik heb van jou tocht genoten. en we zullen elkaar vast wel weer treffen. groetnis fan GPS jan

  • 06 Juni 2010 - 15:09

    Fedde En Reinno:

    He Dicky,
    van harte jonge petje af diep respect voor je.
    Straks weer achter het gebreide broekje slapen zast daar oek wel weer zin in hewwe denk!!!!
    Oo ja hest stie al opgeven voor de BBQ van onze straat?
    De kest wel het is 26 juni bist alwee thus dussss.....springe en een bierstje....

  • 06 Juni 2010 - 18:32

    Freddy En Sylvia:

    hee dicky, bedankt voor het delen van jou ervaringen, heb er van genoten, en hoop dat je wensen, gedachten en voornemens voor een gedeelte of helemaal, zijn bewaarheid.lieve groet sylvia.

  • 06 Juni 2010 - 19:33

    Dennis Wendy En Sem:

    Wat zijn we trots op je papa, Dicky en SUPER OPA!!
    we zijn blij dat we je snel weer kunnen zien. ook Sem is blij want hij kan niet wachten tot hij een ijsje krijgt van Opa! Sem heeft nog wel steeds kaartjes in de bestelling maar we hebben vertelt dat opa over een paar nachtjes weer thuis is en dat er nu geen kaartjes meer komen....nou dat was toch eigenijk ook wel heeeeeeeeeeeeeeeel leuk!!!!!
    TOT SNEL!! en goede reis.
    Kus van ons

  • 06 Juni 2010 - 19:37

    Willem Dikken:

    hoy dicky gefeliciteerd met die geweldige uitdaging .ben een week achter met de verslagen maar omdat ik een week in limburg heb gefietst kom ik weer terug zie ik op de site dat je op al het eindpunt bent je hebt van de week heel wat km afgelegd het gaat steeds sneller maar zo ben ook weer sneller thuis ik hoop je snel weer te zien de groeten van els,roy,robin en willem

  • 06 Juni 2010 - 20:35

    Bouwe:

    Hoi Dicky, missie volbracht (ik denk niet je laatste!, tijd voor afscheid: "Farwell and adieu to you Spanish ladies". Dickie, welkom back straks in het Heitelân namens het hele koor. Heel veel waardering en respect voor het volbrengen van zo'n monstertocht. Zonder noemenswaardige blessures zo'n tocht volbrengen daar kan menig dikbuikige zanger een voorbeeld aan nemen.
    Veel van je zangmaten hebben je op de voet gevolgd. Zelfs de voorzitter heeft computerles gehad om je verslagen te lezen.
    We hopen je binnenkort weer in ons koor te mogen begroeten en het glas te heffen op het volbrengen van je missie!
    Groet van Bouwe

  • 07 Juni 2010 - 04:46

    André Schurink:

    Dicky, in een woord: FANTASTISCH.

    Wat een prestatie. Ik sluit me aan bij alle voorgaande reacties die volgens mij voldoende zeggen.

    groet André

  • 07 Juni 2010 - 05:40

    Jans:

    geweldige prestatie !
    Mooie verhaaltjes elke keer weer en een mooi begin van elke werkdag om ze even doortenemen !

  • 07 Juni 2010 - 06:47

    Nico S:

    Dicky,
    van harte gefeliciteerd met deze prestatie
    knap werk.
    wel thuis zal ik maar zeggen
    gr. Nico

  • 07 Juni 2010 - 07:05

    Zlatko P:

    Dicky, gefeliciteerd, wat een prestatie. Zal je verhaaltjes wel missen. Zie je gauw. Groeten

  • 07 Juni 2010 - 07:21

    Hielke:

    Dicky van harte gefeliciteerd met je formidabele prestatie, nog maar even lekker genieten.

    vrgr Hielke

  • 07 Juni 2010 - 08:58

    Johan E.:

    Ameland maandag 7 juni,
    Gauw de pc aan op zoek naar jou stukje. Shit niks, Jammerrrrrrrrrrrrrr hoor, maar dan kan ik er vast aan wennen. Het zal wel een heel gemis worden.Voor woensdag een hele goede terugreis.

  • 07 Juni 2010 - 10:35

    Joko:

    waar hewwe et over , nou hier hewwe we et wel ergens over !!! een formidabele prestatie !!!!

  • 07 Juni 2010 - 13:11

    Paus Benedictus:

    gallo herr Dikken.

    Fon herte gelukwenschen mit ihre pelgrimtocht.

    hopelijk ist sie ut gut erfallen diese pelgrimerlebenis.

    tjus Paus Benedictus

  • 07 Juni 2010 - 19:51

    Alie En Arie:

    Zal je stukjes heel erg missen maar petje af. En wat een belevenis om zo SC binnen te komen nu de groetjes van ons en alvast voor als je teruggaat een goede vlucht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Olveira

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 247734

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: