Een dagje de stad door en nieuwe plannen maken. - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Een dagje de stad door en nieuwe plannen maken. - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Een dagje de stad door en nieuwe plannen maken.

Door: Dicky Dikken

Blijf op de hoogte en volg Dicky

29 Augustus 2016 | Japan, Matsuyama-shi

Net buiten het hotel ruikt het heerlijk en ik besluit om meteen maar naar binnen te gaan. Wat ik ga eten kan ik vanaf een plaatje bestellen alleen het probleem is, dat het niet altijd smaakt zoals het eruit ziet. Dit keer heb ik de juiste keuze gemaakt. Geroosterd varkensvlees met sla, soep en een onverklaarbaar drankje. Het smaakt me goed en voor het biertje wat ik er bij bestel mag ik krassen of ik het moet betalen, helaas. Bij de 7/11 haal ik nog een pot oploskoffie en terwijl ik de laatste hand aan mijn verhaaltjes leg, geniet ik van een lekker bakje onder de airco. Half 10 duik ik het bed in en niet veel later val ik met de airco aan in slaap. Na een goede nacht is het nu tijd voor het maken van nieuwe plannen en bij de koffie begin ik die te smeden. Vandaag een flinke wandeling door de stad, morgen naar Hiroshima en weer terug en overmorgen wil ik nog een paar tempels in de buurt lopen. Daarna zien we wel verder. Als de Japanse jongens in de andere kamer wakker worden, bied ik hun een koffie aan, wat ze maar wat graag aannemen. We raken in gesprek, het zijn vier jongens uit Kyoto die een rondrit maken over Shikoku. Ze laten me een foto zien van een hangbrug over een ravijn waar ze zijn geweest beslist een aanrader. Misschien doe ik dat nog wel. Als ik aan de verhuurder vraag of ik nog twee dagen bij kan boeken, is hij net bezig zijn Samoerai kleren aan te trekken. Hij spreekt goed Engels en ik weet hem heel wat wetenswaardigheden te ontfutselen. Hij nodigt me uit voor een les boogschieten, ik denk dat ik dat maar doe. Eerst maar een bezoek aan Matsuyama castle, dat in een park ver boven de stad is gelegen. Onderweg er naartoe nuttig ik nog wat sushi (heerlijk als ontbijt). Even lekker zweten bij de steile klim naar boven maar het gaat weer prima. Het kasteel is een waar houten kunststuk, met verbindingen die ze tegenwoordig niet meer zo maken, wat waren het vroeger vakmensen. Bovenuit de toren heb je een prachtig uitzicht over de stad. Voor een verhaal aan mijn kleinkinderen, trek ik een Samoerai pak aan. Twee jonge Japanners willen mij wel assisteren, want je krijgt zo'n pak echt niet alleen aan. Ze hebben er zelf ook wel plezier in om een gekke Hollander aan te kleden. Nadat de foto's zijn gemaakt helpen ze me er gelukkig ook weer uit anders had ik mooi voor aap gelopen. Ik loop een rondje van 10 km! door de stad om het draaiend rad te vinden dat hier ergens moet staan, blijkt het boven op een gebouw te staan. Een oude locomotief wagon, een attractie hier, moet nog met de hand worden omgedraaid om terug te keren.
Ik haal wat sushi om vanavond thuis op te eten, dit is hier niet duur, 3 euro voor vijf stukjes.
Als ik weer op mijn logeeradres ben zijn de Duitsers nog niet gearriveerd. Na een half uurtje stapt er een Japans meisje binnen, die bij een Duitse jongen blijkt te horen. Zij komen net van Hiroshima, waar ik morgen naar toe ga (of ik ga morgen nog 6 tempels lopen hier in de buurt) jullie horen het morgen. Er meldt zich nog een fietser, die heel Japan door fietst bij ons op de kamer dus drukte genoeg zal mij benieuwen hoe dat gaat. Na mijn sushi mmmm heerlijk, ga ik nog even de stad in. Jullie horen morgen weer van mij.

  • 02 September 2016 - 18:14

    Jan Jonker:

    Toch ook avontuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 250889

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: