We gaan weer naar beneden. - Reisverslag uit Pheriche, Nepal van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu We gaan weer naar beneden. - Reisverslag uit Pheriche, Nepal van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

We gaan weer naar beneden.

Blijf op de hoogte en volg Dicky

29 September 2018 | Nepal, Pheriche

Drie keer vier uur geslapen maar nog ben ik niet fris, om half vier worden we wakker gemaakt met de vraag of we mee naar boven gaan. Kalapatthar is de bestemming, hier kun je de Everest goed zien, ik bedank deze keer. Ik heb er nog geen energie genoeg voor. Goed negen uur vertrekken we als diegene, die naar boven zijn geweest, weer terug zijn. Daarvoor ontbijt 2 gebakken eieren met brood, maar het smaakt voor geen meter. Naar beneden gaat ieder op zijn eigen tempo. Ja en dan denk je naar beneden, maar dan is de helft ook gewoon weer omhoog. Wel merk ik dat iedere stap naar beneden, ietsje makkelijker wordt, al is makkelijk niet het goede woord. Na drie uur lopen zijn we in Lobuche, de plaats waar we eergister hebben geslapen, daar wachten we op de groep en nemen de lunch. Dan is het nog goed drie uur naar beneden. Een aantal dames in de groep verzamelt allerlei rommel op de berg en neemt het mee naar beneden. Ieder betaald zijn eigen lunch en als we klaar zijn gaan verder naar beneden. Het gaat naar beneden, maar simpel is het niet je loopt over de stenen van de gletsjer en dat is zoeken om de juiste stenen. Eindelijk ligt daar het dorpje, eigenlijk zijn het de voorstallen van het dorp, het eigenlijke dorp ligt nog 1 km verderop. Met muziek op en in een trance loop ik het laatste stukje en twee minuten na mij komt Kevin ook binnen. Het duurt dan nog een kwartier voor iedereen binnen is. Gelijk maar een hete thee en het avondeten bestellen, dit keer wordt het Pizza. Nog wat chillen, ik heb inmiddels mijn luchtbedje alweer onder mijn bed en heb nu al zin om op bed te gaan. De pizza is een beetje een tegenvaller, vet en niet gaar maar ja er moet toch wat naar binnen. Morgen een km of 18 meer neer dan op, maar er zit toch een klein klimmetje in. Direct na het diner ga ik op bed ik zie wel hoe het komt, hoe laat ik wakker ben maar op bed is op dit moment de beste plaats om te zijn. De briefing geeft aan dat we morgen een half uur op en neer gaan, daarna naar beneden en de laatste anderhalf uur gaan we weer steil omhoog naar Kenjuma op 3500 meter. Nadat ik mijn ontbijt heb besteld 4 gebakken eieren, er moet toch wat in, duik ik erin, mensen welterusten.

  • 29 September 2018 - 16:32

    Jan Jonker:

    Jammer dat je niet fit bent want je zit daar in een voor ons heel aparte wereld
    Het moet een hele ervaring zijn om dit mee te maken
    Sterkte groetjes


  • 29 September 2018 - 18:23

    Willy:

    Vanmiddag met Dicky gesproken, nu ze weer wat lager zitten gaat het al weer wat beter. Het heeft alles te maken met de hoogte en zuurtstoftekort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pheriche

De hoogte in

Voetreis naar Everest Basecamp

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2018

Er een eind aan breien.

07 Oktober 2018

Terug naar huis.

05 Oktober 2018

Laatste dag Kathmandu

05 Oktober 2018

Druk

04 Oktober 2018

Weer terug in Kathmandu
Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 249023

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: