Voorwoord - Reisverslag uit Ameland, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Voorwoord - Reisverslag uit Ameland, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Voorwoord

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

17 Augustus 2016 | Nederland, Ameland

Voorwoord.

Eigenlijk is het meer dan zes jaar geleden dat deze reis begon, om precies te zijn op het vliegveld van Madrid. Ik was op de terugweg van mijn reis naar Santiago de Compostela, toen ik heb besloten om nog een keer zo'n lange voetreis te maken. Dat dit de Shikoku 88 tempeltocht zou worden, wist ik toen nog niet. Al die tijd speelt dat idee dan ergens op de achtergrond. Het gevoel van vrijheid is een soort verslaving, waar je niet snel vanaf kunt komen. En dan bedoel ik de vrijheid van; het 's morgens niet weten waar je 's avonds zult zijn, het avontuur dat je onderweg beleeft, de mentale en fysieke uitdaging en het ontmoeten van verschillende mensen, die op een bepaalde manier gelijk gestemd zijn. Dat zijn vermoedelijk de ingrediënten, die je zo doen verlangen naar weer een avontuur. En dan ga je zoeken naar de mogelijkheid wanneer, waarheen en hoelang kan ik weg. Drie jaar geleden las ik een klein stukje over de 88 Tempeltocht en direct was mijn interesse gewekt. Een traject van 1200 km rond het eiland Shikoku in Japan, dat leek me wel wat en als er dan nog wat bergen in het traject zijn opgenomen, is de keuze snel gemaakt. Nadat ik in juli 2015 met vervroegd pensioen ben gegaan, heb ik de mogelijkheid om meerdere weken weg te gaan. Dus ook die hindernis is weggewerkt. Als dan eenmaal de beslissing is gevallen dat ik ga, beginnen voor mij de grote dilemma's te komen; wanneer ga ik, hoelang doe ik er over, wat neem ik mee en meer van dat soort vragen die mij kwellen. Vaak begin ik dan met het verzamelen van allerlei informatie, het lezen van blogs en verslagen van andere lopers, waar veel informatie uit te halen is. Bijvoorbeeld: Hoe zwaar is de tocht? Wat is de achtergrond van de route? Hoe zit het met slaapplaatsen? Wat voor soort tocht "de Shikoku 88 tempeltocht" is zal ik in een ander stukje op deze site proberen te beschrijven. Na wat trainingstochten: de Eifelsteig (van Aken naar Trier), het beklimmen van de pico del Teide, ( de hoogste berg van Spanje ) en vier dagen wandelen in de Franse Alpen ben ik er voor mijn gevoel wel klaar voor. De drie weekjes vakantie op Ameland gebruik ik als rust en op woensdag 25 augustus vertrek ik vanuit Amsterdam. Na een korte overstap in London en Tokio, hoop ik dan donderdag rond 10.00 uur aan te komen in Tokushima, waar het avontuur kan beginnen. Wat mij betreft laat die tempels maar komen.

  • 17 Augustus 2016 - 20:39

    Frank:

    Mooi man, veel plezier, en ik zal met belangstelling jouw avontuur hier gaan volgen!!

  • 17 Augustus 2016 - 20:43

    Ellen Bomhof:

    Spannend vooruitzicht. Ben erg benieuwd hoe het je zal vergaan! Alvast veel plezier gewenst!

  • 17 Augustus 2016 - 21:30

    Jan Jonker:

    Dikky ik wens je veel suc6 met deze tocht, ik loop in gedachten als ik jou relaas lees weer met je mee.

  • 18 Augustus 2016 - 08:11

    Jan Schotanus:

    Dicky, heel veel succes en geniet ervan !!

  • 18 Augustus 2016 - 16:17

    Wolter:

    Heel veel succes en plezier Dicky. Wij gaan je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 249148

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: