Op naar het avontuur. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Op naar het avontuur. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Op naar het avontuur.

Blijf op de hoogte en volg Dicky

20 September 2018 | Nepal, Kathmandu

Echt laat is het niet geworden maar het is wel een hele lange dag geweest. Toch nog maar even een spelletje en een biertje maar om 11 uur gaat het licht toch uit en dat licht blijft uit tot 7 uur. Daarna even opfrissen en aan het ontbijt twee gebakken eieren met toast (helaas Arie geen toast van Vermeulen) het gaat er prima in. Vandaag is het de bedoeling dat we een aantal plaatsen in de stad gaan bekijken. Een grote stupa en de rivier waar familieleden hun doden verbranden. Erg macaber maar toch interessant om te zien en er uitleg over te krijgen. Aan de overkant van de rivier mogen we de ceremonie aanschouwen, maar helaas duurt het te lang voor het geheel wordt aangestoken, dus gaan we maar weer verder. Een Pelgrimsoord voor hindoes zoiets als de Hadj voor moslims. Een bezoek aan een Mandela school, waar mensen heel precies werken aan minuscuul kleine werkjes (knap hoor). Effe lunchen en door naar het koninklijk paleis, hier zijn ze druk bezig zijn om het te restaureren, een mooi stukje handwerk. Het begint er weer aardig op te lijken, na de aardbeving in 2015. De oude meuk heb ik nu wel weer gezien, ik wil de bergen wel in, vanavond maar vroeg op bed want we moeten om 4 uur op. Het gaat even anders, dan ik hiervoor zeg, want als we in het hotel aankomen is het vlug opfrissen en weer vertrekken. Dan vergeet ik nog te vertellen over de busrit terug naar het hotel, wat om vijf uur ‘s middags een ware belevenis is. Alles wat een wiel heeft wil dezelfde kant uit en sommigen een andere kant. Tussendoor wordt er nog uitgeladen, Taxi’s gevuld en lopen er schoolkinderen op de weg. Dit alles lukt zonder dat er iemand boos wordt “ i like it”.
Na het opfrissen met de gids naar een shopping center ofwel gewoon een winkeltje waar goeie spullen te koop zijn. Hier kunnen we een slaapzak huren, die ons tot -20 kan beschermen. Daarna een steakhouse in, waar ik de lekkerste steak ooit heb gegeten perfecto. Nog wat inkopen voor de klim gedaan en een laatste biertje met de jong dokters twee meiden uit Holland die hier ook zitten en een andere track gaan doen. Waarom de jong dokters , omdat ze allebei arts zijn. Daarna de tassen gevuld voor de dragers, twee man mogen 1 tas vullen en het lukt ons. Nadat ik het verhaaltje heb afgeschreven, lekker slapen en op naar het avontuur.

• 20 September 2018 - 16:36

Henk:

Gaat nu dus echt gebeuren. Dicky en Kevin succes, geniet er van

• 21 September 2018 - 11:26

Harry Westerhof:

Mooie reis toegewenst Dicky (en zoon) geniet ervan.