Met twee vingers in de neus - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Met twee vingers in de neus - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Met twee vingers in de neus

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

24 Mei 2010 | Spanje, Burgos

Zes uur probeer ik weg te gaan maar dat lukt me niet, ik heb een dik uur nodig om alles klaar voor vertrek te maken. Het is meteen berg op, in deze etappe zitten een paar leuke beklimmingen, dus vooruit met de geit. Het valt allemaal reuze mee, of ik ben wel wat gewend, het gaat in ieder geval gemakkelijk. Het is droog en stoffig en om negen uur brandt de zon al op mijn kuiten. Na goed achttien kilometer koop ik een brood en zonnebrandcrème, dat is nu echt wel nodig. Het is hier om elf uur tegen de 28 graden en er is weinig schaduw. Heb een gesprek met een Japanse man, als hij vraagt waar ik weg kom en hoort dat het Holland is, verteld hij dat zijn zoon daar woont. Als hij hoort dat ik uit Holland ben komen lopen, hoor ik aey qeu sejn of zo iets, ik moet op de foto die hij naar zijn zoon stuurt. Twee Italiaanse vrouwen die super lopen, maar net niet goed genoeg voor mij, ze proberen het wel maar moeten afhaken. Ook loop ik nog op met een Fin die een vuurwerk fabriek heeft, praten over Jari Litmanen en over de vuurwerkramp. Hij wil voor de 21 juni terugwezen in Finland dan is het midzomernachtfeest en kan hij drinken. Ver voor je Burgos binnen komt zie je het al liggen via allerlei bochten en dorpjes kom je aan de rand van de stad, je moet dan het hele vliegveld nog om en komt dan via de sloppenwijken de stad binnen. De fontein, vermoedelijk betaald door de Unesco, wij dus, is een ode aan de perigrinos. In een perkje neem ik mijn eten, de mensen zien me aan maar het doet me niets, ik zit lekker met de rug tegen een boom in de schaduw. Het is bijna tien kilometer lopen om in het centrum te komen. De meesten pakken aan het begin van de stad de bus, ik niet. Ik ga via de krottenwijken en een lange winkelstraat, dan kom ik op een schitterende laan met aan weerzijden platanen, de kathedraal is werkelijk uniek, gewoon weer een schitterende Spaanse stad die bruist. Ik zoek een plaatsje in de pelgrimfabriek, het is een nieuwe, schoon en goede bedden voor vier euro. O ja gister was ik nog vergeten te vertellen dat ze ook de waslijnen helemaal bezetten, maar genoeg daar over. Vandaag precies 40 km gelopen met twee vingers in de neus en nog 489 km te gaan tot SC en dan nog 90 naar Fisterre, laat ze maar komen. Vandaag met de Fin gesproken over de Meseta, die wil ik in de nacht lopen. Als het volle maan is moet dat geweldig zijn, maar eens even zien. De Meseta is een lang recht eind, tussen de graanvelden door. Zit nu een biertje te drinken met een klein broodje, je kunt uit 20 verschillende belegsoorten kiezen en alles kost een euro ook het biertje. Wandel nog wat door de stad met een immense kathedraal, haal nog wat eten voor morgen, eet een kebabschotel en ga terug naar de refugio. Onder in de refugio is een gemeenschapsruimte waar het nog een drukte van belang is. Ik neem nog een biertje en schrijf nog wat en verstuur het hier via de computer. Rekening van de gelegaliseerde boeven Vodafone is binnen, voor een maand 450 euro, dieven bin ut. Heb net met een Fransman zitten praten die van Marseille is komen lopen, moet ook een hele mooie route zijn. Hij maakt ook flink kilometers dus wie weet zie ik hem morgen weer. Ik ga het stukje overzenden en dan pitten. Hoi.

Oh ja de baard is er af, veel te warm.

  • 24 Mei 2010 - 20:27

    Eric:

    Hé Dicky,

    Gister gezellig met Wily op camping Bakkum geweest. Een lekkere dag met mooi weer. Hebben zelfs op strand gezeten, ook wij zonnebrandcremé moeten smeren.
    Hoorde dat de reis er alweer bijna op zit, noig een paar weken. Niet te geloven dat de tijd zo snel gaat. Geniet nog iedere dag van je leuke stukjes en het avontuur dat je mee maakt.

    Eric

  • 25 Mei 2010 - 08:42

    Esther:

    He Dicky,
    Volgens mij loop jij door een heel mooi stuk van Spanje, zodra je terug bent klop ik bij je aan voor vakantie tips! Jammer dat je vriend Bernard weg is, maar gelukkig heb je wel veel wandel gezelschap.
    Groetjes Esther

  • 25 Mei 2010 - 12:15

    Marian Reekers:

    Hoi Dicky

    Fijn dat het zo goed gaat Ben zelf naar Terschelling geweest en veel gewandeld maar niet zo goed als jij dat doet hou de moed er in en geniet van alle mooie plekjes die je ziet.

    Groetjes marian reekers

  • 25 Mei 2010 - 12:47

    Coby Hartman:

    Hey Dicky

    Fantastisch wat jij voor elkaar krijgt! En ook dat jij elke dag je logboek bijhoudt.
    Ik geniet van je verhalen. We spraken zondag Dennis, die won de 3e prijs bij het horecatoernooi, samen met de vriendin van onze Niels!

    groeten, Coby

  • 25 Mei 2010 - 18:21

    Siep:

    he dikkie,
    gaat lekker jong, nog even volhouden en je kan haast met de WK thuis zijn.
    nog 14 dagen lopen met jou snelheid, dan ben je ongeveer 8 juni op het eind, nou veel plezier met de laatste kilometers en succes
    gr siep

  • 25 Mei 2010 - 19:45

    DSW:

    wil je die akelige lui even vragen of je a.u.b een stukje waslijn mag lenen (misschien kun je ze 1 euro geven?) want we zouden het enorm waarderen als je straks een beetje fris aankomt in lwd??!!
    Succes!!

  • 25 Mei 2010 - 20:15

    Jan. J:

    Na aanleiding van je uitspraak laat ze maar komen begrijp ik dat je weer in de moed bent Dicky
    Geweldig man wat je daar als prestatie neerzet
    En dan je verslagen het blijft ons boeien.
    Nog zo,n 2 weken en je zit aan het einde van de trip MAAR DAN !!!!!!!!
    Groetjes Jan J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 249187

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: