Waarheen Waarvoor - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Waarheen Waarvoor - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Waarheen Waarvoor

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

21 September 2009 | Nederland, Leeuwarden

Een mooie titel voor een verslag lijkt wel iets van Mieke Telkamp,

Ik zal proberen uit te leggen wat mijn reisbestemming is en waarvoor ik dit doe, of liever gezegd wil doen. Het is maar hoe je het bekijkt. Zeker is in ieder geval dat ik het nog niet heb gedaan. Een sportieve prestatie. Het lopen van St Jacob in Nederland (Friesland) via Zwartehaan (de Zee) naar Fisterra 160 km ten westen van Santiago de Compostela in Spanje de andere zee. Kortweg van Zee naar Zee met daar tussen in + 3000 km te voet af leggen. Je moet wel gek zijn om dat te willen en misschien ben ik dat ook wel een beetje.
In ieder geval; een jaar of tien geleden ben ik om gezondheidsredenen begonnen met lopen wandelen wel te verstaan.
Het bleek dat als ik wandelde mijn rugklachten een stuk minder werden en om van de nood een deugd te maken ben ik maar gaan trainen voor het Elfsteden brevet. Als je dan eenmaal in dat wandelwereldje zit krijg je ook te horen van de vierdaagse in Nijmegen dus dat ook maar proberen. Zón Elfsteden of vierdaagse zijn best leuk maar voor dat je zoiets doet heb je al vaak een kleine duizend kilometer in de benen en dat zijn kilometers die je alleen moet lopen. Tijdens dat alleen lopen kwam ik er achter dat me dat wel beviel. Lekker de kop leeg maken muziekje op en genieten van de natuur. Maar hoe ik erbij kom om 3000 km te lopen dat is simpel. 2010 is voor mij een jaar dat ik 40 jaar aan het werk ben, ongeveer 40 jaar vrijwilligerswerk heb gedaan en de mogelijkheid heb om een half jaar sabatical te nemen. Als je die zaken bij elkaar op telt is de keuze snel gemaakt wegwezen nu het nog kan. Als je dan wat gaat sneupen op Internet over langere afstanden, kom je al snel bij Santiago de Compostela. 's morgens vertrekken en niet weten waar je 's avonds slaapt leek me wel wat. Vier en een halve maand nomaden leven lijkt mij top. Maar ik weet niet wat me te wachten staat. Gelukkig voor mij word ik gesteund door het thuisfront en staan ze achter mijn beslissing dit te doen.

Als je een dergelijk beslissing hebt genomen, dan moeten er ontzettend veel keuzes worden gemaakt; welke tijd van het jaar ga ik, welke route neem ik, neem ik een tent mee, kook ik zelf, welke rugzak, enz.enz. Tot aan 10 maart de dag van mijn vertrek zal ik proberen een aantal keuzes uit te leggen waarom ik welke keuzes heb gemaakt.

Dicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leeuwarden

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 249995

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: