Route volgen en toch verdwalen - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Route volgen en toch verdwalen - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Route volgen en toch verdwalen

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

27 November 2009 | Nederland, Lauwersoog

Route volgen en toch verdwalen.

27 nov 2009 ’s morgens vroeg met de bus naar Lauwersoog in het donker starten
Op de dijk ik ben van plan om een deel van het kustpad te lopen Lauwersoog – Pieterburen en dan van Pieterburen naar Groningen en dan met de trein weer terug.
Langs de dijk staat een harde wind en het is gemeen koud ik had de handschoenen wel mee mogen nemen. Als de zon op komt krijg je schitterende tafereeltjes op de dijk ter hoogte van Pieterburen aangekomen loop ik via een polderdijk het land in. Verkeerde keuze ik kom in een weiland met rijpaarden die als ik in het land kom allemaal op mij af draven. Ik snel in de wal achter het schrikdraad maar wel drassig bij het kerkje in Pieterburen de eerste koffie is eigenlijk wat te laat. Daarna probeer ik de start van het Pieterpad te vinden maar op één of andere manier ben ik op de route van het kustpad blijven lopen keurig de roodwitte bordjes gevolgd alleen de verkeerde kant op moet ik in Frankrijk nog goed op letten, daar kruisen ook diverse GR routes elkaar. Ik kom op het laatst in Warffum uit waar ik van drie wandelende vrouwen krijg te horen waar ik ben. Omdat ik ’s middags ergens anders moet zijn besluit ik maar in Warffum op de trein te stappen en naar huis te gaan.