Koud, wat ontzettend koud - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Koud, wat ontzettend koud - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Koud, wat ontzettend koud

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

18 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Koud, koud, wat heb ik het koud gehad. Om half negen gisteravond ging de zon achter het bos en begon het snel kouder te worden. De trui aanhouden en snel in de slaapzak was het plan. Nog even bellen, stukjes afmaken, kan allemaal wel in de slaapzak en dan slapen. Nou van slapen is niet veel gekomen, draaien en zien hoe laat het is. Toen ik om zes uur, het begint al wat te schemeren, begon de tent af te breken, had ik twee broeken, mijn sokken, mijn vest en mijn jas aan. In de loop van de nacht zijn er allerlei dingen aangetrokken en zo ben ik die nacht geëindigd in de slaapzak. Ook nu zitten er allemaal druppels aan de binnenkant van de tent, terwijl het niet heeft geregend, condens denk ik. Als de zon op komt lukt het me bijna niet om een foto te maken zulke koude handen heb ik. Een uur heb ik nodig om mezelf warm te lopen. Het is hier heerlijk vredig en het terrein begint weer flink te glooien, dus is al die ellende ook snel weer vergeten. Vandaag maar eens vroeg stoppen, maar dat heb ik vaker gezegd. Wat ik ook probeer ik krijg de vaart er niet in, ik zit er doorheen, ben stuk, heb pap in de benen, allerlei dingen kan ik opnoemen en ik heb ze allemaal. Ja, zelfs het moraal heeft deze nacht een flinke deuk opgelopen. Ik besluit vroeg naar st Martin Estreaux te gaan, schakel nog een hulplijn in, Willy kijkt op internet nog even voor me na of er een hotel en ja dat is er. De laatste 5 kilometer van de 25 moet ik drie keer rusten, geen water meer en als ik bij het hotel aan kom, kun je op zaterdag en zondag alleen als je van tevoren hebt gereserveerd, boink. Bij een café vraag ik of er een gite is, ' vergeet niet te melden dat ik een pelerin ben. Ze belt en verteld dat er zo iemand komt, doe me dan maar een grand cafe, die heb ik vandaag nog niet gehad. Even later komt een madam me halen en we lopen naar het gemeenschapscentrum. Daar kan ik voor 11,50 euro overal gebruik van maken en krijg nog een eigen kamer met schone lakens toegewezen ook. Ik had het jullie nog niet verteld maar gister in le Donjon, voordat ik op zoek ging naar een slaapplaats, had ik boodschappen gedaan. Ik had ook een diepvries pak lasagne, voor in de magnetron gekocht en aangezien in het bos geen magnetrons staan kon ik vandaag heerlijk aan de lasagne. Vandaag eerst maar wat aansterken want er staat me een pittig stuk te wachten. Op dit moment loop ik door de Auvergne, morgen kom ik kleine gedeelten door de Rhône Alpen en zo door naar het Centraal Massief. Je merkt aan het schrijven dat na een lekkere douche, een biertje, heb ik vandaag ook de hele dag mee gesleept en een tukje van een uurtje, het moraal weer een beetje beter begint te worden. Doe de was, slenter nog wat door het dorpje, maar alles is dicht, zelfs het café dat vanmiddag nog open was. Misschien vanavond nog eens zien. Komen nog twee oude mensen mij gezelschap houden, ze zijn op visite bij familie en kunnen dan goedkoop in zo’n gite cumicipal terecht. Sociaal. Mensen ik ga stoppen morgen maar weer bij mij brandt vanavond in ieder geval de kachel, de heu.


  • 18 April 2010 - 19:58

    Klaas En Cobie:

    Wow dat is afzien man, maar dat hoort er ook allemaal bij, na zulke nachten waardeer je de andere slaapplaatsen nog meer. Als de mogelijkheden voor vliegen niet beter worden de komende tijd door alle asregens uit Ijsland, dan moeten wij ook maar in training om de voettocht van Albanie naar Nederland te doen. Als ik je stukjes zo lees lijkt het me wel wat, probleem is dat ik Klaas nooit zo ver krijg.

  • 19 April 2010 - 06:58

    Theo Nijnuis:

    Hee Dicky, ff een vraagje over Bilgaard......(grapje).
    Wij van afd. Aansluitingen hopen dat het je goed gaat, jammer dat het daar zo koud was, het is hier 25 graden..... Groeten, Johan, Mient-Jan, Theo en Wieger.

  • 19 April 2010 - 10:41

    Ski Ploeg:

    wat bist oek un bikkel he , knap hoor dicky.is er oek snollesaus te koop daar in et franse?dat helpt dy er deur in barre tiiden.
    de groeten van de ski maten .

  • 19 April 2010 - 11:47

    Netty Dikken:

    Hallo Dicky,
    wat ontzettend leuk om jouw ervaringen te lezen. Mooie foto's. Het is vast geweldig om te doen.Dit pakken ze je nooit meer af moet je maar denken. Zo te horen heb je geen alst meer van de blessures. Houen zo.! Groetjes, Netty (ook namens Egbert)

  • 19 April 2010 - 17:02

    GPSJan From Stiens:

    Ha die trochsetter, Dicky wat maak jij wat mee, en idd een koude nacht is wel frusterend. maar je zet weer door en na een warme douche en met de madam voor 11,50 naar het "gemeenschapcentrum"ben je er zo weer bovenop. ik hen afgelopen zaterdag bijna 60 km getraind. vond ik voormezelf knap, maar staat in het niets wat jij presteerd. Kop op Dicky bedankt voor je mooie verhalen. succes en oante oare keer mar wer, groetnis ut Stiens. Ohja nog de groetjes van Min de Jager

  • 19 April 2010 - 17:29

    Ineke:

    hoi broertje, hopenlijk is het slapen van nacht beter gegaan dan in de tent (vast wel). het weer is heerlijk om te lopen lijkt me, weinig regen dus dat is mooi mee genomen. Je gaat wel heel erg snel wil je eerder thuis zijn (grapje). zet hem op en houd vol dikke TÛT en groetjes van ons beiden.

  • 19 April 2010 - 19:25

    Nico S:

    Hey Dicky,
    kom op jonge nog ff deur zette
    Je bent lekker op weg enne morgen gaat het vast beter. soms moet je door een dal om de top te bereiken. kop op

    gr nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 248912

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: