Alles dicht - Reisverslag uit Pasturac, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Alles dicht - Reisverslag uit Pasturac, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Alles dicht

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

03 Mei 2010 | Frankrijk, Pasturac

Een mei dicht, zondag dicht, maandag dicht, die fransen zijn altijd dicht. Nadat ik een stukje in het gastenboek heb geschreven en er een tientje bij heb geplakt, zie ik of er nog wat in de keuken is te halen. Het blijft bij een paar droge biscuitjes en twee koppen thee. Mijn oploskoffie is op dus ook dat moet ik missen. In het dorp of stad, is de sigarenboer gelukkig open, hij verkoopt ook brood en wat marsen en nutsen. Een stukje brood en een hapje nuts is ook net een broodje pasta choco dus who cares. Het café is ook open en die heeft koffie met croissantjes dus ik kan er weer tegen aan. Om tien uur bel ik met de mensen van het touristoffice over het huisje. Er blijkt dat er niet is betaald en dat we er zo niet in kunnen. Bel met Willy, ja hebben contracten teruggetuurd en creditkaartnr, moeten zij maar regelen, vanuit de auto. Het wordt een heen en weer gebel, tussen de touristoffice en ons, het blijkt dat de eigenaar het huisje ook al heeft verhuurd, ondertussen loop ik door en rijden zij door beide naar Fontanes, waar we hoopten de komende dagen te bivakkeren. Het loopt niet lekker al die stress en de kilometers willen kaar niet weg. Twee km voor dat ik er ben zijn zij gearriveerd. Vanwege de tijd het is dan al over drieën, loods ik hen naar mij toe en laat me ophalen. We bellen nogmaals met het touristoffice, maar we kunnen er niet in, ze geven ons twee andere telefoonnrs. Van huiseigenaren, de eerste is niet thuis en de met tweede, regelen we, in halfgebakken engels/Frans/Duits, dat we naar hem toe komen om het huis te bekijken. Na veel zoeken, postcodes werken hier wat anders, komen we aan in het plaatsje Pasturac, vijf km ten oosten van Cahors. Na veel uitleg, begrijpt hij dat we het hele huis willen en niet alleen een kamer, we komen een prijs overeen, hij wil eerst 350, maar we komen uit op 200 euro. We moeten dan wel het gas extra betalen, no problema. Nadat we het huis wat hebben warm gestookt, is het een gezellig rustiek huis van drie verdiepingen met in de verte uitzicht op de Lot. Het is fijn om je familie weer te zien, met Amstelbier is het over twaalven voor we op bed liggen. Klaas nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pasturac

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 249332

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: