Schipper mag ik over varen? - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Schipper mag ik over varen? - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Schipper mag ik over varen?

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

15 Maart 2010 | Nederland, Groesbeek

Maandag 15 maart ik ben een week op pad en tot nog toe geen grote problemen. Gister heerlijk verwend door Marry en Dick bleek inderdaad nog Grolsch te drinken. Ik kan pas om 13.00 uur met de pont over in Pannerden - Millingen dus ik vertrek pas om 11.00 uur uit Zevenaar. Het tempo moet nog even stevig omhoog om op tijd te komen, het landschap lijkt hier een beetje op een mix van het Bilt en de Wouden. Bij de pont staan neef en nicht me nog even uit te zwaaien zie foto. Dick en Marry ontzettend bedankt voor de goede zorgen. Na Millingen volgt een landschap met lange kleine asfalt wegen. Opeens kom ik tot de ontdekking dat ik in Duitsland loop grappig. Het weer is niet best om het uur is er wel een buitje van een kwartier. Na wat mooie Duitse weggetjes kom ik bij de Duivelbergsroute een route die zijn naam eer aan doet een prachtig slingerende, stijgende en dalende bospaden route, die zwaar maar ontzettend mooi is en veel punten voor de bolletjes trui oplevert. Na dat stuk route loop ik als in de serie dagboek van een herdershond naar beneden richting Groesbeek. Nog een stukje zevenheuvelenweg en ik tippel om 17.30 uur Groesbeek binnen. Eerst snel nog wat halen bij de supermarkt en eten bij pizzaria, "kapsalon" heet het gerecht patat, sla, Donner en kaas in een schaal uit de oven heerlijk. Nog een half uurtje lopen en ik ben bij mijn logeeradres een leuke zolderkamer met eigen tv en mijn halve liter heet water voor de koffie.
O ja, ik heb het toch maar gedaan 10 mm haar en een baard net een van de zware jongens.

Morgen 42 km naar Wansum dat ligt ten oosten van Venray dus vroeg vertrekken en doorlopen woensdag een korte naar Venlo.

Mensen tot morgen,
Dicky

  • 15 Maart 2010 - 23:16

    Klaas En Cobie:

    't is maar goed dat je binnen het Schengen gebied loopt en neit in de Balkan want met zo'n kop, kom je de grens moeilijk over

  • 16 Maart 2010 - 00:05

    André:

    Grappig, kapsalon! Was vorig jaar in Rotterdam en op diverse shoarma zaken stond kapsalon; dacht toen wat vreemd, waren zeker vroeger kapsalons!!!! Maar inderdaad een heerlijk gerecht! Dicky, bist bijna Nederland uut, klasse, ben trots op je!!!!!

  • 16 Maart 2010 - 14:28

    Hans En Els:

    Hey Dicky,
    Al een week op pad.... Geweldig! Wij wensen jou heel veel plezier en succes toe.
    Groetjes

  • 16 Maart 2010 - 16:05

    Zlatko:

    Hey Dicky, loop niet zo in de buurt van een bank, word je nog opgepakt. Je bent trouwens goed op dreef. Groeten.

  • 16 Maart 2010 - 17:46

    Johan:

    Respect hoor.Wij hebben vanmiddag even 14 km gefietst op onze elektrische fietsen.Oek knap toch? Morgen doe ik wel even de groeten op shantykoor.
    Succes verder.

  • 16 Maart 2010 - 18:44

    GPS Jan Fan Stiens:

    Dag Dicky, de eerste week zit erop. nu de rest nog. succes. groetjes GPS jan

  • 16 Maart 2010 - 20:31

    Dennis, Wendy En Sem:

    Hallo Papa, Opa en Dicky!
    Fijn te horen dat alles nog goed gaat en dat de logeeradressen goed zijn.
    Dennis zegt net dat sjansen met zo`n kapsel en zware jongens baard niks wordt. Ook wil hij even laten dat het hok klaar is als je terug komt.
    Verder gaat het goed met ons! Zaterdag bellen we even zodat Sem ook nog even met jou kan spreken.
    We hopen trouwens dat we je nog herkennen als je terug komt. Sem weet dat je naar Spanje gaat en dat Sinterklaas daar woont maar je hoeft natuurlijk niet als sinterklaas terug te komen......
    Succes de komende dagen en tot zaterdag!!
    Liefs van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groesbeek

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 249710

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: