Het eind in de bek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Het eind in de bek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Het eind in de bek

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

16 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Het is acht uur als ik van mijn zolderkamertje vertrek, je oriënteren waar je heen moet is nog vrij lastig ik moest redelijk ver van de track afwijken dus moet ik hem eerst weer opzoeken. Al snel duik ik het bos in het is hier ontzettend vredig tientallen vinkjes fladderen op om snel in het bos te verdwijnen. Het valt me op dat ik nog niet zoveel andere dieren heb gezien, ze ruiken me zeker van afstand. Om 11.00 uur loop ik door Gennep haal een stempel bij het stadskantoor en ga bij een witgoed zaak naar binnen, mijn iPod doet het dus al drie dagen niet meer. Geen muziek balen. Winkelier weet ook niet wat er aan mankeert. In Venlo maar even naar een Apple store. Na 21 km beginnen mijn heup en lies wat te protesteren. Ik stop maar even een half uurtje om wat bij te komen. Als ik op een bankje zit probeert een waterig zonnetje door te breken, maar een bui ligt ook op de loer. Ik loop langs een vijftigtal krokussen dan besef ik me dat ik versneld door de lente loop, duizenden sneeuwklokjes groeien hier in het bos en zo nu en dan komt er vleug varkenstront binnen en inderdaad er staat dan een grote stal. Ik loop nu een klein stukje in Brabant, steek de Maas over met een pont en loop een dikke tien kilometer over modderpaden. In Vierlingsbeek duik ik een kroeg in ik heb zin in koffie. De tijd heeft even stilgestaan, vier oude mannetjes biljarten op het niveau Hielke en Dicky. En ik maar denken dat ze in het zuiden niet vloeken. Op een tafeltje in de hoek van het café staat een foto ter verering o.i.d. Het is net Lampie maar de koffie is lekker. Nog 6 km door het bos, ik he het eind in de bek. Bij aankomst 44 km dalen, stijgen en modderige bospaden mien hele lijf doet zeer. Wel een mooi onderkomen met een eigen keukentsje en potkacheltsje.
Ik zu zegge tot morgen maar weer dan zit ik in Venlo.

O ja mensen, hadstikke leuk die reacties vooral deurgaan.

  • 16 Maart 2010 - 21:02

    Ellen En Jacob:

    jacob lag in een deuk om je nieuwe coupe; krijgst un dikkere kop, volgens hem. Mwahh, staat best wel hoor. alleen moet die baard wel wat langer als je op een pelgrimspad loopt...

  • 16 Maart 2010 - 21:36

    Klaas En Cobie:

    Leuk die verhaaltjes, kan me een beetje voorstellen hoe je erbij loopt, maar wel prachtig natuurlijk. Mooie plaatjes. Groetjes

  • 16 Maart 2010 - 21:54

    Alie:

    vandaag weer even gezien hoe het gaat en zag je nieuwe coupe weer eens wat anders maar lekker gemakkelijk wens je weer veel succes groetjes ookm van arie

  • 17 Maart 2010 - 07:13

    Hielke:

    Mooie foto's die je meestuurt, vooral van dat kroegje, kan mij er iets van voorstellen om er lekker even een balletje te stoten bij een heerlijke pint en een gehaktboltsje, Dicky vooral doorgaan en misschien verstandig om even een rustdag in te lassen zodat de spierkes weer in conditie komen ik zeg doen!!

  • 17 Maart 2010 - 09:59

    J. Jonker:

    Je bent toch al een behoorlijk eind op reis dus een pijntje hier en daar hoort er bij schat ik zo in
    Als je het even te kwaad krijgt zoek je maar een stukje shanty muziek kan je lekker meezingen dan vergeet je de pijn wel

    Groetjes Jan J

  • 17 Maart 2010 - 13:43

    Marry En Dick:

    er komt langszaam reactie op je nieuwe coupe zevenaar.Je ziet er een stuk jonger uit. Zet door he we blijven je volgen.

  • 17 Maart 2010 - 18:26

    Jandeboer:

    hey dicky ........

    je baard heeft in ieder geval al de kleur van een heilige - nu de rest nog ;-)
    Blijf um opzetten man. Nog even en je verlaat Nederland al dus. Knap!

  • 17 Maart 2010 - 18:52

    GPS Jan Ut Stiens:

    he kuieraar, mooie foto,s sommige like wel routes van de FLAL. set nog efkes door dicky bist hast NL ut. ik train mij no suf foar de 11stedentocht. dus ik weet wast foelst. gr GPS jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 250611

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: