Verder langs de Maas - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Verder langs de Maas - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Verder langs de Maas

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

27 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Als ik om half zes wakker word is het nog donker, lees nog wat drink vier bakken koffie en pak mijn spullen om acht uur komt het oude vrouwtje naar beneden. Dekt de tafel en gaat brood halen jaaaa vers brood. Ik vraag haar of ik links of rechts van de Maas moet lopen om in Revin te komen ze zegt rechts althans dat meende ik. Na vier kilometer kom ik er achter dat de weg op houdt en ik de route nationaal op moet zonder plaats voor voetgangers. Dat verdom ik. Ik ga over een hek tot aan de Maas, kan daar ook niet verder en ga weer terug. Loop 2 kilometer over een 20 cm brede kabelgoot langs het spoor gelukkig passeert er geen trein op dat moment. Ik kom op een klein paadje dat naar een dorpje leidt Montigny sur Meuse. Ik vraag of ik over de barrage over de Maas kan lopen om naar de overkant te gaan, ze praat wat Nederlands en zegt nee en wenst mij een goede reis. Bij Ebbe is een brug. Als ik de barrage passeer denk ik de dood of de gladiolen en steek hem over. Duizenden liters water kolken onder mijn voeten door als ik mij stevig vasthoudend aan de staalkabel de roosters over steek. Eenmaal aan de overkant heb ik een hartslag van 180. Maar ik ben aan de andere kant, waar een mooi fietspad is aangelegd. Wat heb je hier nu van geleerd wandelende man. " vertrouw nooit oude vrouwtjes"
Ik loop kilometers over het fietspad richting Revin, het scheen heeft toch wel wat reactie gegeven van die klimmetjes dus vandaag maar even rustig aan. Zo nu en dan scheert een paartje ganzen laag over de Maas je ziet alleen maar paartjes geen groepen meer. In Haybes wijk ik even van het fietspad klim even naar een kerk en kom weer terug op het fietspad.
Je merkt dat hier geen zware industrie is. De Maas is hier veel schoner. Via een voetgangersbrug over de Maas kom ik op een glooiend fietspad naar Revin. Om twee uur kom ik daar aan het is me nog te vroeg om te stoppen. Revin is een wirwar van bruggen ik moet hier de goede richting nemen anders kom ik het water niet meer over. Loop drie keer over dezelfde brug voor ik de goede richting te pakken heb. Als ik op een bankje zit om de batterijen van mijn GPS te vervangen komt er een oude man naast me zitten. Een Nederlander, gelukkig even gewoon lullen. Maar wat hij me vertelt, je wilt het niet geloven, ik zal het uittypen en op de site zetten maandag of zo. Ik kom in een ontzettend mooi gebied met allerlei beken en een stuwmeer bij Bourg Fidele. 37 km heb ik al onder mijn voeten door gehad vandaag en moet nu toch een slaapplaats zien te vinden, maar zie geen teken van leven. Op een kruispunt zie ik Gitte Roural en volg het bordje. Als ik het volgende dorpje binnenloop vraag ik aan een mevrouw of ze weet waar het is? Het is waar we staan. Of ik het telefoonnummer heb? Nee, ze belt zelf wel even en als er niet wordt opgenomen wil haar man er wel heen rijden, ze wordt teruggebeld door de verhuurder. Het is een huisje voor vier personen met alles er op en er aan. Mijn schoenen kan ik buiten in een kist plaatsen, hij legt me uit hoe het werkt en noemt de prijs 80 euro voor een nacht, hij ziet mij schrikken, maar weet ook dat ik de schoenen niet meer aantrek. Moet gelijk betalen. De verhuurder vond het zelf zeker ook te duur want even later komt hij met brood, melk en witte bonen aanzetten gratis zegt hij. Morgen de klok een uur vooruit, ik doe het morgen rustig aan vandaag 39 km is te ver. Mensen Goeie.


  • 27 Maart 2010 - 19:18

    Ineke:

    hai broertje, het gaat maar super met je. lees iedere dag je verslagen. vind het fantasties wat je allemaal mee maakt je geniet er volgens mij ook enorm van. groetjes ook van henk en een dikke tût.

  • 27 Maart 2010 - 19:19

    Henky:

    Hoi dicky gaat allemaal goed zo te lezen. doe voorzichtig met je scheen.

    groetjes diana kyra en henky

  • 27 Maart 2010 - 20:55

    Jandeboer:

    Tsjee dicky wat loop je vreselijk hard. Of gaat de tijd zo snel? Je bent in ieder geval al harstikke mooi opgeschoten man. Geweldig!
    Je verslagen lezen als een spannend jongensboek. Eigenlijk nog wat te kort, maar goed - begrijp dat je lopend schrijft en dat is best wel link natuurlijk.
    Top dat je in dat klooster verbleef en daar ook de diensten bijwoonde. Volgens mij komt mijn voorspelling dat je voordat je de Pyreneeën bereikt wel religieus bent wel uit.
    Veel succes en wandelplezier verder en k blijf je volgen ;-)
    Jan

  • 28 Maart 2010 - 06:16

    Melle En Astrid:

    Dicky wat maak jij wat mee,fantastisch,succes,groetjes astrid en melle

  • 28 Maart 2010 - 06:57

    Sem:

    hkkkkkreeewwzkodfrtr bh8hyhjuj.ehejnjhjehjshssgfvq wcwwazqwzaeadfadaddqqqqqqqqqqqqvvbbbwhgt3wghrghtwygt66g
    een kus van Semxxcdxzqesaaaw

  • 28 Maart 2010 - 08:47

    Klaas En Cobie:

    Jan heeft gelijk, je verhalen lezen als een spannend jongensboek.
    Je geniet, dat merk je aan alles, van de vele nieuwe ervaringen, de ontmoetingen, en de natuur.
    Geweldig!!! succes verder en zien uit naar je verhaal van de oude man.

  • 28 Maart 2010 - 10:01

    Ma:

    Lieve Dicky
    Ik zit nu bij Willy op de Wendy zijn er. Sem heeft al weer grote verhalen. Wat jij alle dagen schrijft vind ik fantastisch, ben blij dat het met je benen wat beter gaat. Nog een goeie week dan komt Willy langs, van te voren ga ik nog weer even langs om te lezen. Goeie reis tot de volgende keer veel liefs dikke kus mamme

  • 28 Maart 2010 - 15:56

    Jacob En Ellen:

    Gelukkig horen we niets over je rug. Ondanks je rugzak houdt die zich kennelijk goed. Enne, hoe lijkt het eigenlijk met je baard in wording? Loop en geniet ze!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 250864

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: