Op en neer op en neer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Op en neer op en neer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Op en neer op en neer

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

28 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Het is half zes, kan niet meer slapen, wat wil je ook als je half tien op bed gaat. Ik was gister ook wel kapot hoor. Nadat ik de witte bonen met rundvlees op had en gedoucht, kakte ik helemaal in. Nog even geprobeerd om tv te kijken maar 1001 zenders en allemaal Franstalig en nagesynchroniseerd, geen wonder dat ze haast geen Engels spreken hier. Om negen ‘s ochtends, dus eigenlijk acht, want de klok moest hier ook een uur vooruit, kwam de verhuurder alles controleren, hij vertelde me welke kant ik uit moest lopen, dat er plu komt en wenste me bon voyage. Na 500m staat hij op een kruispunt om me de goede kant op te sturen. Ik loop langs een meer waar diverse vissers aan de rand van het bos hun tent hebben opgezet. Als ik het bos in ga kom ik in een moerasachtig gebied met allemaal stroompjes soms is er een overgang en soms moet je zelf één maken, de paden zijn modderig een gele vette klei dit is puur natuur. Blijf geregeld met mijn rugzak achter takken hangen, je moet met een rugzak wat dieper bukken hé. Goed elf uur kom ik weer op mijn oorspronkelijke track die ik drie dagen geleden ben verlaten. Op een kerkhof bij een kerkje, neem ik mijn eerste rust, lekker rustig. Het brood maken gaat perfect handdoekje neerleggen ( heb ik geleerd van Albert) BROODJE OPENBREKEN EN EEN KLODDER KIP KERRY ERTUSSEN. Of wat ontbijtspek maar dat gaat op dezelfde manier. Geen afwas en niks. Eenmaal het bos/moeras uit verandert het landschap in een glooiend landschap en met glooiend bedoel ik hoogte verschillen van 100 tot 200m Ik ben altijd toek op een stukje afsnijden, maar met dat afsnijden is het dat ik me zelf soms in de vingers snij. Ook nu weer in denk ik slim te wezen maar moet kilometers een andere weg volgen die in afstand misschien 200m korter is maar het is wel vier x zo zwaar. Door weilanden, over akkers, onder en over prikkeldraad, enz. Om één uur begint het best te regenen, waar blijft hij nu met zijn plu. In de luwte van een boomwal neem ik de tweede stop, ben koud en moe, wil er voor vandaag mee stoppen maar er is hier niets in de buurt dus maar door. Er volgen nog 10 zware kilometers, heuvel op en heuvel neer en dat allemaal door de modder en de drek, het geeft trouwens wel een voldaan gevoel hoor het bovenkomen op zo’n bult. Ik bereik vandaag een hoogte van 310 m en als ik ski’s had gehad had ik een mooi blauw afdalinkje kunnen doen zo glad is die klei. Sommigen van jullie menen maar dat Pamela Anderson mij in een kruiwagen naar boven rijdt, maar zo is het niet. Als ik de laatste heuvel overkom ligt daar "Signy 'L Abbaye, mooi om te zien. Als ik het dorp binnenloop, vraag ik aan de eerste de beste of ze ook een adres weten maar wel goedkoop dormier. Hij dat ik bij een madam moet wezen 1e links 1e rechts en dan maar weer vragen. Ik moet ongeveer 100 m omhoog klimmen, maar als ik daar vraag geven ze door dat het 2e huis aan de rechterkant is madam Omje, althans zo spreek je het uit. Als ik de tuin binnen wandel het is inmiddels opgehouden met regenen, (mooi geen plu gezien) ze nodigt me uit binnen te komen. Ik verkleed me voor op de stoep want ik zie er niet uit tot aan de knieën de broek onder de drek en dat wat er aan de schoenen zit kan ik wel een potje van bakken. Ze stelt me voor aan haar man en vraagt of ik koffie wil. Ik wil dat heel graag en ze verteld me dat ik de vierde ben deze week, deze familie geeft mensen die naar Santiago gaan gratis onderdak en ook nog een warme prak erbij. Ze laat me de kamer en badkamer zien, helemaal goed. Madam spreekt Engels en Duits en dat communiceert een stuk gemakkelijker. Ze geeft me ook nog een aantal adressen verderop en dat ik in Reims een boekje kan krijgen met de adressen tot aan Vezalay. Zeven uur eten. Ik was de pijpen van mijn broek, kan ze er ook afknippen, zonder pijpen goedkoper, maar doe dat toch nog maar niet. Heb gister geen kans meer gezien om het verhaal van die oude man op papier te krijgen, maar zal vanavond nog een poging wagen, want dit is te ongelooflijk voor woorden. Dat wat ik tijdens het eten beleef en de avond laat ik jullie morgen weten. Dit dagje was een inspannend dagje op en neer en op en neer tot morgen dan maar weer.


  • 29 Maart 2010 - 09:20

    Marry En Dick:

    je had beter lieslaarzen aan kunnen trekken.Neem mijn petje diep voor je af.Marry vraagt zich af of je kapsel nog goed zit, of moet ze nog langs komen.Als motorrijder wordt altijd gezegd houdt het stuur hoog, dat geldt zeker voor jouw in al die modder.We hopen dat het weer in Frankrijk ook voor jouw beter zal worden. Groetjes uit zevenaar.

  • 29 Maart 2010 - 09:20

    Marry En Dick:

    je had beter lieslaarzen aan kunnen trekken.Neem mijn petje diep voor je af.Marry vraagt zich af of je kapsel nog goed zit, of moet ze nog langs komen.Als motorrijder wordt altijd gezegd houdt het stuur hoog, dat geldt zeker voor jouw in al die modder.We hopen dat het weer in Frankrijk ook voor jouw beter zal worden. Groetjes uit zevenaar.

  • 29 Maart 2010 - 09:54

    Elly:

    hoi dicky wat handig dat je van hun ook nog wat adressen kreeg dan hoef je hier verder niet om te zoeken,zoals ikgelezen heb was het een behoorlijk zwaar stuk wat je de laatste dag hebt gelopen , hier gaat alles gewoon zijn gangetje afgelopen weekent hebben we een zeil voor de boot gekocht een kluiverzeil dit was het enige zeil dat we nog niet hadden bij de boot we hebben het van internet gekocht we hadden geluk want dit is beina nooit te koop tweedehands. Ik ben blij dat alles goed gaat daar bij jou en ik hoop dat je nog veel plezier hebt groetjes elly

  • 29 Maart 2010 - 13:33

    Netty Dikken:

    Hoi Dicky,

    ja, ja, je beleeft heel wat op jouw reis. Dat was de bedoeling toch ook? Ik ben zeer benieuwd naar het verhaalvan de oude man. Nog heel veel plezier!!

    Groetjes

  • 29 Maart 2010 - 16:58

    Ankie:

    he dicky wat schrijf jij geweldige verhalen we slaan geen dag over groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 250327

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: