Geen kaarten - Reisverslag uit Pasturac, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Geen kaarten - Reisverslag uit Pasturac, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Geen kaarten

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

06 Mei 2010 | Frankrijk, Pasturac

Het is al over zevenen als ik wakker word, komt door die screens voor de ramen, het is werkelijk pikkedonker in de slaapkamer. Snel pak ik mijn spul, oude schoenen in de rugzak en nieuwe aan kan ik na vijftien km wisselen. Maak mijn brood en roep Willy uit bed, die me 23 km verder terug brengt op de route. Daar aangekomen, start ik de GPS en blijk ik alleen kaarten van Spanje te hebben ingeladen. In dit gebied kun je dan net zo goed met een stok met rood-witte bandjes gaan lopen, het is niet te doen. Dan maar terug en ik besluit om vandaag, dat is donderdag ook maar niet te lopen, ik loop genoeg voor op mijn schema. Morgen zes uur op en dan maar met frisse moet en goede kaarten verder op de route. Het enige dat mij daarbij zorgen baart, is dat ik de nieuwe schoenen niet langzaam in kan lopen en het voelt nu al of zitten de dozen er nog omheen. In het huisje aangekomen, duikt Willy weer op bed en ik achter de laptop. Na anderhalf uur heb ik de nodige tracks weer op mijn GPS staan, zodat ik morgen het laatste, maar wel het langste stuk in kan gaan.
We doen lekker rustig aan, Kevin scheert mijn kopje bijna kaal, ik zelf heb de baard al getrimd, zodat ik aërodynamisch het laatste traject kan nemen. ’s Middags rijden we naar Moissac, daar ontmoeten we Siep die 60 km verder op vakantie is en een loper die ik in Le Puy ook al heb ontmoet. We sneupen wat door de stad, drinken een liter Heineken, kopen meer dan een kilo biefstuk, wat sla en rijden terug naar Pasturac. Hier wordt het galgemaal bereid, morgen vertrekken we om zeven uur in de morgen. Ik naar SC en Willy en Kevin naar Leeuwarden, het is maar waar je voor kiest. Het was leuk/fijn, hoe moet je het omschrijven, ik heb wel altijd de drang gehad om te willen lopen, maar heb het gelukkig drie dagen niet gedaan. Bij aankomst van W en K was ik tien kilo afgevallen, ze hadden de weegschaal meegenomen, na die drie dagen zit er vast wel weer een kilo bij. Maar zien hoeveel er van mij over is als ik aankom in Finisterra. Na wat biertjes en een wijntje duiken we onder de wol, morgen vroeg op. Welterusten.
O ja, de 8e mei ben ik twee maanden op pad dan zal ik een soort van terugblik over de tweede maand schrijven met afstanden en zo. En wat is dat mooi dat ze bij het GS&BK, het cocktail trio weer nieuw leven inblaze wille, niet je. Doei.

  • 08 Mei 2010 - 18:35

    Dennis, Sem, Wendy:

    Hallo papa,opa,dicky
    ziet er goed hoor zo`n kort koppie en de baard weer een beetje netjes. Ja, en 10 kilo afgevallen!!Dennis keek met verbazing naar de foto en hij zij lachend....ik ben ook al tien kilo afgevallen....we weten nu in ieder geval wat we moeten doen om af te vallen. Verder hebben wij mooi weer gehad in DK. Als enige in de EU hadden wij zon. Succes met je vervolg en met je nieuwe schoenen. We hopen dat je voetjes het een beetje aan kunnen. We vinden het leuk om te lezen dat jullie het met elkaar leuk hebben gehad afgelopen week. We hadden er graag bij geweest, France lag helaas niet op onze route. De kaart met de muis is ook ontvangen wel heeft dennis nog een verzoek of de verhalen op de kaartjes wat korter kunnen of dat er een bandje met ingesproken tekst mee kan worden gestuurd....
    tot horens!! succes, we zijn trots op je!
    zet em op!! veel liefs van ons alle drie en een dikke kus van Sem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pasturac

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 250151

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: