Moeilijke herstart - Reisverslag uit Lafrançaise, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Moeilijke herstart - Reisverslag uit Lafrançaise, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Moeilijke herstart

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

07 Mei 2010 | Frankrijk, Lafrançaise

Zes uur is het als de wekker gaat, alles wordt ingeladen, we ontbijten en rijden naar Bach, waar ze me vier dagen geleden hebben opgepikt. Via kleine weggetjes is het een dik half uur rijden, zodat ik om kwart voor acht weer on the road ben. Afscheid en zwaaien, daar gaan ze. Dertien uur heen en dertien uur terug in de auto om mij te zien, toppers hé. De rugzak is aardig wat zwaarder dan vier dagen geleden en de schoenen moeten ook ontzettend wennen. Via kleine landweggetjes en modderpaadjes loop ik in zuidwestelijke richting, naar Moissac. Twee dagen heb ik daar ongeveer voor nodig. Als ik na dik twee uur lopen in het gras een broodje zit te eten, wordt het gras me letterlijk voor de voeten weg gemaaid. Ik neem wat langere pauzes zodat mijn voeten wat meer rust krijgen, ik ben in die vier dagen verwend, ik moet er weer goed aan trekken en alles doet me zeer. Omdat ik wat teveel zuidwaarts loop, kom ik wat te ver van de track en dat betekend geen kaart. Op de kompas loop ik richting mijn bestemming. Bij dertig kilometer begin ik om te zien naar een slaapplaats, mijn voeten branden en ik voel een blaar op komen onder de voet. Niets te vinden, omdat het vijftien kilometer buiten de route is zijn de dorpjes er niet op ingericht. Dan maar naar Lafrancaise vijftien kilometer ten oosten van Moissac een grote plaats, daar zullen ze toch wel wat hebben? De kilometers gaan langzaam onder mijn voeten door, te langzaam. Als ik in Lafrancaise aan kom, verwijzen ze me naar de camping twee km verderop. Ik erheen, desnoods de tent proberen. Niemand, camping gesloten. Een aardige mevrouw helpt me en we komen er achter waar de dominee woont, weer twee km terug, niet thuis, in de kerk, ja daar is hij. Als ik hem vraag om een slaapplaats, verwijst hij naar de camping. Als ik hem meld dat die ferme is denkt hij diep na vraagt of ik een luchtbed bij me heb en geeft me een klein kamertje in de kosterij. Toch tof. Snel nog wat extra boodschappen halen, want morgen is hier alles dicht acht mei bevrijdingsdag. Alle begin is moeilijk, maar deze herstart koste wel heel veel inspanning. De nieuwe schoenen hebben flink op hun donder gehad. De man die er in stond ook en ik mag vanavond het nieuwe luchtbed testen, zei de schrijver dezes, toen hij aan zijn biertje nipte. Proost. Morgen zal ik jullie vertellen hoe de bevindingen zijn.


  • 08 Mei 2010 - 07:56

    Joop Van Hecke (zld):

    Hallo Dick, goed te lezen dat je weer onderweg bent. Al is het ook fijn om er even uit te zijn. Vol goede moed verder denk aan je nieuwe schoenen, wissel op tijd anders is het leed mogelijk niet te overzien,blaren!!! Ik blijf je volgen en wens je weer een goede reis toe.

  • 08 Mei 2010 - 14:45

    Ans En Jo:

    Fijn om je verhaaltjes weer te lezen. Nieuwe schoenen??? Voor mij zijn ze een nachtmerrie geweest. Succes en wij volgen je reis met grote belangstelling.
    Ans en Jo.

  • 08 Mei 2010 - 17:57

    Jacob En Ellen:

    Fijn dat je er weer bent. Hier alles goed. Kunnen ons voostellen dat je na een paar dagen rust de draad niet zonder problemen op kan pakken. Er zijn overigens ook spuitbussen in de handel (bij schoenmakers, leerzaken enz) waar je het leer van je schoenen snel soepel mee kan krijgen. Werkt direct! Hou je haaks.

  • 08 Mei 2010 - 17:57

    Willem Dikken:

    hoy dicky wel lekker even 3 dagen rust en willy en kevin weer zien nu je ritme maar weer proberen te krijgen die diesel moet eerst weer op gang komen.nog 1200km dat komt wel goed ik hoop wel dat je wat beter weer krijgt.je word al aardig slank als je nog meer afslankt mag je wel oppassen met harde wind.nog veel succes de laatste kilometers groeten els,roy,robin en willem

  • 08 Mei 2010 - 18:30

    Ankie:

    hoi dicky gelukkig weer verhaaltjes we hebben je erg gemist. maar niet te hard van stapel lopen met die nieuwe schoenen. een goede reis verder. groetjes michelle en ankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lafrançaise

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 249615

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: