Levende muziek tot acht uur. - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Levende muziek tot acht uur. - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Levende muziek tot acht uur.

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

08 Mei 2010 | Frankrijk, Moissac

Het luchtbed heeft zich goed gehouden, wel ben ik om het uur wakker, alleen weet ik niet of dat van het luchtbed of van de muziek komt. De hele nacht is er harde rockmuziek te horen en nu ik om zeven uur klaar sta om te vertrekken nog steeds. Ik heb daar geen last van, val wel vaker met de iPod op het hoofd in slaap. Al met al was dit weer een mooi stekje, eigen ruimte, kacheltje en nog tijd om wat boodschappen te doen, dus niets te klagen. Sms van Willy gehad, die hebben bij Antwerpen nog twee uur in de file gestaan, maar goed half elf waren ze thuis. De blaar onder de voet heb ik met tape beplakt, maar eens zien hoe hij het houdt. Vandaag loop ik voorbij Moissac, doe de stad niet meer aan, heb ik gister al gezien, nu eerst maar eens zien waar die muziek wegkomt. Als ik bepakt en bezakt buiten sta ben ik meer dan een uur verder, koffie, wat eten, wat inpakken, weer koffie, wassen, poepen, nog een keer koffie, de rest inpakken en dan eindelijk sta ik buiten. De muziek komt uit een kroeg twee deuren verder waar, als ik door de ramen kijk, twee man over de bar hangen. Ik loop door de uiterwaarden van de rivier Le Tarn, het Tiel van Frankrijk, kilometers fruitbomen. Een ploegje Poolse arbeiders is onder leiding van een Franse. Jongen insecticide stripjes in de bomen aan het hangen. Hij verteld me waarom ze dat doen en wat ze verbouwen, voornamelijk appels. Vannacht heeft het hier aardig geregend, maar op dit moment is het heerlijk loopweer. De voeten voelen redelijk aan, maar de rugzak met proviand voor het weekend is te zwaar, ik zal maar eens beginnen te eten. In een voorstadje van Moissac doe ik dat ook inderdaad en ik laat het me lekker smaken. Als ik bij de kerk in Moissac aankom is er net een dienst bezig wip even binnen om een sfeer foto te maken maar wat een akoestiek. Haal een stempel bij de toerist office en wacht nog even buiten of ik de Duitsers nog tref. Helaas na een kwartier ga ik verder. Er volgt een mooi stuk route langs de rivier de Garrone aan de ene kant en een kanaal aan de andere kant, net België. Twee maal moet ik een rivier oversteken, dan om in het dorpje te komen een flinke klim omhoog, maar dan heb je ook wat. Een mooi dorpsplein boven op de berg en het dorpje er rondom. Bijna boven vraag ik aan twee dames of er een gite etappe is, ja melden bij het touristoffice, is tot vijf uur open. Als ik me daar meld is alles complet, dan maar naar een chambre de hote. 1e complet, 2e niet thuis, 3e gesloten maar wijst me wel een adres aan waar ik terecht kan. Een vriendelijke vrouw brengt mij aan het verstand dat ze nog een klein kamertje heeft boven op zolder en dat het verder vol zit. Ik vind alles goed, achteraf blijkt het allemaal mee te vallen, een prima kamertje, diner en ontbijt voor 35 euro, ik heb ze duurder mee gemaakt. Siep komt nog even een biertje drinken en kan als een pelgrim mee eten. Aan tafel "de pelgrims zitten altijd bij elkaar", een vrouw uit Canada, Duitsland en een moeder en dochter uit Zwitserland. Het eten is goed en er komen leuke gesprekken op gang in allerlei talen, iedereen vertaald wat. Op een gegeven moment praten ze alleen nog Frans en dan haak ik af. Het lopen ging gelukkig weer een stuk beter, maar eens zien wat morgen weer zal brengen?


  • 09 Mei 2010 - 08:28

    Johan E:

    Hou Dicky, Ik gun je natuurlijk je weerzien met Willy en Kevin, maar 5 dagen geen berichtjes is wel heel erg lang hoor.Wat bist weer een knappe kerel met dat korte kopke en Kevin het oek nog precies het goeie shirt an.Vanmiddag 3-0 Super. Met die blaar komt het vast goed en nog een rukje en dat zit je al in Spanje. Nou succes oue reus.

  • 09 Mei 2010 - 09:38

    Jan J:

    Even dacht ik na het lezen van je laatste verslagen dat de motivatie flink onderuit was gegaan.
    maar gelukkig na je laatste verslag begrijp ik dat het weer redelijk goed gaat.
    We hebben je verslagen de laatste dagen gemist, dus wel doorgaan en de kop der veur olden Dicky Groetjes uit Hempens

  • 09 Mei 2010 - 10:01

    André Hero:

    Hé dicky, top dat t zo goed gaat. Tsjee, wat heb je al n afstand volbracht! Ben vanochtend net terug gekomen van mijn fietsbeklimming van de mont ventoux! Tsjee, wat zwaar! Heb t gehaald en mijn uitdaging dit jaar dus gehad!! Veel succes verder!

    Groet André

  • 09 Mei 2010 - 11:50

    Freddy En Sylvia:

    hee dickie dik, het wordt steeds leuker je verslagen te lezen, dus ga zo door! fred zit in het cambuurstadion, peentjes zweten...
    zet hem op, wat een karakter heb je, en eh, vooraaaaaaal doorgaan...sylvia.

  • 09 Mei 2010 - 13:21

    Marian Reekers:

    hoi dicky

    Zo te zien gaat alles goed met je leuk om te zien.
    Nu en dan kijk ik even hoe het met je gaat.
    Hou vol en veel succes nog met wandelen en je mooie verhalen.

  • 09 Mei 2010 - 18:31

    Zlatko P:

    Hey Dicky, wat fijn dat het goed met je gaat. Nou het ging goed want ik heb een trieste mededeling, hier komt ie - Cambuur - Go Ahead 1:0 dus Cambuur ligt eruit. Het was wel spanned tot laatst. Ga zo door. Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Moissac

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 250329

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: