Koninginnerit - Reisverslag uit Avallon, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Koninginnerit - Reisverslag uit Avallon, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Koninginnerit

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

10 April 2010 | Frankrijk, Avallon

Het is tien over acht, als ik achterom kijk en Tonnere in het dal zie liggen. Ik heb er dan al een dik half uur klimmen op zitten, heb het bed weer naar de dames teruggebracht en nog even wat met hen gekletst. Ze lopen twee keer per jaar, (Belgen zijn het een Franstalig en een tweetalig), tien dagen. Dit keer gaan ze tot Vezelay. Gisteren waren ze verdwaald en hebben ze wat teveel gelopen. Ik bied ze koffie aan, maar nee. Ze wachten tot de bakker open gaat en dan gaan ze weer verder. Op mijn traject dendert de ene TGV na de andere voorbij. Ik lig heerlijk op bed in een hotel in Avallon, ben net in bad geweest, dat had ik verdiend. Wat een sprong zullen jullie wel denken, maar ik heb vandaag niet de gelegenheid gehad, (eerste keer geen zin, tweede keer geen tijd en de derde keer zat de zon op het scherm) om wat aan het stukje te werken. Zoals ik gister al melde, wilde ik vandaag proberen om naar Avallon te komen, niet 45 maar 48 kilometer vandaar de naam koninginnenrit. Een rechte weg van Tonnere naar Avallon, recht in het verticale ja maar niet in het horizontale, het was een weg van pieken en dalen. Wel hele mooie pieken en dalen, met leuke dorpjes en fantastische vergezichten. Zoals ik al zei, had ik bij de eerste rust geen zin om te schrijven, ik lag heerlijk in het zonnetje uit de wind blote voeten, perfect. Moest me echt zetten om weer te starten, maar als je niet begint kom je ook nergens. Kom ik nog een dooie das (niet te verwarren met een looie jas) tegen, wist niet dat die dingen zo groot waren bijna een meter, althans ik denk dat het een das is. Bij de tweede stop ga ik op een bankje zitten naast een jongen die op de fiets is. Hij heeft net een reis gemaakt naar Nepal, Laos en Maleisië, hij laat me foto’s zien en ik weet direct mijn nieuwe reisdoel, wat mooi. Hij was teruggevlogen op Lille en hij woont in Perpignan, had een fiets van familie geleend en pedaleurde nu door Frankrijk. We delen wat yoghurt en koffie en als hij vraagt of ik sigaretten heb krijg ik een sigarettenmoment. Een top gesprek daar op dat Bankje in Nitry. Op dat moment stopt een Nederlands echtpaar en vraagt of we onderweg zijn naar SC, ik wel hij niet. Dit blijken oude rotten in het vak te zijn, drie keer SC een keer Rome en een keer naar Jeruzalem. Die weten dus wel waar Abraham de mosterd haalt. Ze zijn een weekje op vakantie en sneupen nog wat oude plekjes af. Krijg nog een flesje water van hen mee, mijn water is op en kan zo niet iets vinden. Loop over de route du Soley en zet hem op de automatische piloot, muziek op en stampen. Het wordt wel zeven uur voor ik in Avallon aankom, eerst nog even wat inkopen gedaan en toen direct het eerste de beste hotel binnen gegaan, even lekker lux, 54 eurootjes valt mee toch. Dus vandaar die grote sprong, morgen een traject van maar elf kilometer, naar Vezelay, kan ik dan wat langer in de zon blijven zitten. O ja dokter, we hewe de patiënt vandaag vier liter koud en een liter warm vocht via het infuus toedient, is wel goed niet. 't is maar even dat jullie het weten. Tot morgen.


  • 11 April 2010 - 11:36

    Alie En Arie:

    Hoi Dikky vandaag weer even je verslagen gelezen , er zit echt een schrijver in je ,fijn dat Willy er was ,trof haar bij de boer(ik aan 't werk natuurlijk) straks wat langer zei ze fijn om naar uit te zien nu de groetjes van ons en wederom heel veel succes

  • 11 April 2010 - 13:27

    Klaas En Cobie:

    Groot gelijk jong om morgen even lekker rustig aan te doen en ook lekker te genieten van alle mooie dingen. het is tenslotte geen aangenomen werk. Kan alvast wat info voor je opvragen over Nepal want daar hebben ze ook zo'n pad, zoals het nu gaat denk ik neit dat het je laatste zal zijn. Veel plezier zet hem op, wij genieten ook al van het mooie weer in Albanie en dat maakt de wereld een klein beetje prettiger dan als het constant grijs en nat is.

  • 11 April 2010 - 18:05

    Ans En Chris:

    Hol Dikky,Wat een geweldige reis ben je aan het maken en wat leuk
    om je zo te volgen.wij hebben een enorme bewondering voor je.Groetjes van ons en we wensen je een goede reis verder.

  • 11 April 2010 - 18:17

    Therese:

    he alles goed, ik vindt het wel super stoer dat je dit doet,petje af.Leuk om je zo te volgen en om je reisverslagen te lezen,we blijven je nu volgen,heb net vanmiddag van willy je website gekregen nou de groetjes van ons hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Avallon

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 249448

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: