Evaluatie eerste maand - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Evaluatie eerste maand - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Evaluatie eerste maand

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

11 April 2010 | Frankrijk, Vézelay

Een dikke maand zit er nu op, tijd voor een evaluatie, of: hoe heb ik het tot nu toe gevonden. Na ruim 1100 km, om precies te zijn 1135,6 km, zit ik nu in Vezelay, een mijlpaal voor mensen die naar SC lopen. Dit is op 1/3 van de tocht. Echt noemenswaardige problemen heb ik nog niet echt gehad en het vinden van slaapplaatsen is me alles meegevallen. Wel heb ik wat problemen met mijn scheen rechts en met mijn peesplaat (dat is volgens mij de aanhechting van de voet aan de hak) gehad. Het zijn ook niet zo zeer de klachten, want daar kan ik wel door heen lopen, als wel de onzekerheid dat je de tocht moet staken die je dwars zitten en dat is geestelijk. De voor de wielrenners zo bekende moraal. Die problemen zijn ook wel een beetje te wijten aan eigen schuld dikke bult, want als je de grenzen van je lichaam opzoekt en daar overheen gaat, zul je dat voelen. Ik merk wel dat die grenzen nog wel wat kunnen worden verlegd, maar dat moet langzaam. Het valt me niet tegen waar die grenzen liggen voor iemand van bijna 55. Berg op, kan ik aardig door stampen en wat betreft duurbelasting geeft het traject van gister (elf uur lopen) aan dat het wel goed zit. Het ligt me wel dat ongeorganiseerde, hoewel alles via een bepaald patroon verloopt, iedere dag dezelfde rituelen, lekker simpel. Toen ik vertrok was ik 89 kilo, ik schat dat ik op dit moment 83 weeg, eet als een slootgraver en voel me verder goed. Eén blaar tot op dit moment, maar wel veel eelt onder de voeten. Ik zoek een pedicure met bovenarmen als een bodybuilder en als gereedschap een grove rasp. Tot op dit moment heb ik slechts twee dagen in het zonnetje gelopen twee in de regen en de rest was druilerig of bewolkt, prima loopweer trouwens. Aan mijn overnachtingen ben ik tot op dit moment 591 eurootjes kwijt, waarvan 80 de duurste en nul de goedkoopste. Speciale overnachtingen waren toch wel die bij de fam. Amiot, madam Vivienne en in de abdij van Dinant. Het eten koste mij tot nu toe 327, 80 euro en daar zitten al die biertjes bij in. De kosten van de rustdagen in Vitry el Francois heb ik niet meegerekend, die heb ik Willy laten betalen. Slechts drie rustdagen gehad, niet ingecalculeerd en toch lig ik zeven dagen voor op mijn schema als je al van een schema kan spreken. De ontmoetingen met mede lopers zijn tot op dit moment schaars geweest, Jan uit Ned, Lyn uit Duitsland en nog twee Belgische vrouwen. Wat de paden betreft kan ik allen maar lovend zijn, afwisselend en veel natuur, kan ik elke dag nog van genieten. Heimwee, heb ik geen tijd voor, we bellen elke dag wel even en met Sem heb ik nu een kaarten relatie. Kortom op naar de tweede maand, de Morvan en het Centraal Massief, de GR 13 en de GR 3. ( GR staat voor grand randonee) wat de taal betreft is het me echt mee gevallen ik spreek niet een woord Frans, maar op mijn gevoel, weet ik het wel, door de intonatie denk ik vaak wel wat ze bedoelen. Als je vraagt of ze Engels spreken zullen ze heel snel zeggen van nee, terwijl ze het toch wel een beetje beheersen, als je hen duidelijk maakt dat jij ook maar een beetje Frans spreekt zijn ze wel bereidt wat Engels te spreken. De site, het valt me mee om elke dag die stukjes in elkaar te flansen, tijdens het lopen ben je er mee bezig je gedachten en indrukken over te zetten en ik moet zeggen ik heb er nog geen hekel aan, al is het soms wel een gedoe om de foto’s weg te krijgen. Reacties is een van de leuke dingen op een dag al heb ik wel het idee dat er veel meer mensen lezen dan reageren, of kenbaar hebben gemaakt dat ze lezen. Zijn dat trouwens zwart lezers? Op naar de volgende maand benieuwd wat dat zal brengen. In ieder geval hogere bergen. Dicky


  • 11 April 2010 - 21:23

    Peter (Maastricht):

    Complimenten Dicky!

    Blijf wel goed voelen!!
    Dat is je enige gids!!

  • 11 April 2010 - 21:45

    Ate Mud:

    je bent goed bezig hou de moed er in succes.

  • 12 April 2010 - 06:29

    Stefan En Yonina:

    Wat een ervaring!
    We vinden het fantastisch hoe je het doet en door je verhalen en foto's is het af en toe net alsof we even een klein stukje met je meelopen...

    Hou je taai!

  • 12 April 2010 - 06:47

    Thea:

    hallo Dicky
    ik hoor bij de "zwart lezers ", ik reageer bijna nooit op een web-log
    Maar ik moet zeggen dat jij wel erg gezellig en heel eerlijk al je avonturen opschrijft
    Ik hoop dat je de tocht goed uit mag lopen en wij nog veel van je horen.
    hartelijke groeten uit het gooi

  • 12 April 2010 - 08:03

    Joop Van Hecke:

    Gefeliciteerd met het bereiken van je eerste grote historische verzamelplaats op weg naar SdC. Je verhalen zijn prachtig om te lezen en voeren ons mee op je reis. Nu de Morvan in, je conditie is goed, dus de beklimmingen die je staan te wachten zullen je niet doen ophouden. Voor de komende periode evenveel plezier en rust en goede verhalen toegewenst, bon voyage

  • 12 April 2010 - 08:29

    Jan J:

    Dicky wij leven in Hempens
    helemaal met je mee door je verslagen te lezen hebben we het idee dat we steeds een stukje meelopen.
    Lekker doorgaan zo.
    Groetjes jan j

  • 12 April 2010 - 09:44

    Jan Schotanus:

    Hoi Dicky

    Ik fyn ut fantastisch om elke dag dien reisferslag te lezen.
    Wat maak stou wat met ju. It mut wel ut ultieme wandelgefoel geve helemaal op dy self in de frije natuur. Ik nim myn petsje diep foar dy af foor de manier hoe ofst disse reis beleefst.
    Ik merk dastou er geweldig fan genietst en dastou alles fan de positieve kant bekiekst.
    (Elk nadeel het syn foordeel).
    Ik wil dy erg veul succes wense met de rest fan de tocht, pas goed op dy self en ik kiek nou al weer ut naar ut stukje fan morgen.
    Groeten en succes fan Jan Schotanus.

  • 12 April 2010 - 13:52

    Die Andere Onnozelen:

    he dick ,wij kieke en lese zwart en soms even wit , maar ut blieft un beauty van un story .en dat we wiis met dy binne en trots op dy binne ,dat weest wel!! hé kerel suceleces en de groeten www.hethoteldatdickynietvindenkan.it

  • 12 April 2010 - 14:27

    Jelmer:

    Ha die Dicky,

    Ik dacht eerst: ik wacht maar tot ie op de helft zit, maar ik heb er nu wel vertrouwen in dat het lukt. Dat wandelen is trouwens wel aanstekelijk. Ik ben het weekend wel vier keer naar de koelkast heen en weer gelopen en was nog niet moe. En als je in de buurt bent: Die Chablis is per 10 liter te koop, dus doe mij even een vatsje.
    Veel plezier en sterkte.

  • 12 April 2010 - 16:51

    GPSJan From Stiens:

    Ha die Dicky, vandaag ff bij jou op de afd geweest en fijn gepraat over jou geweldige loopprestatie. nog even een reactie op jou druif verhaal. druiven groeien het liefst op een helling ivm de schuinte vangen ze de zon beter op. dit ff ter info. doordat ik zelf ook wandel. merk ik nu wat voor werk jij verricht met deze tocht. ook jou verhaal zeer bijzonder. Dicky succes, ik blijf je volgen. Gr ut stins JD

  • 12 April 2010 - 19:03

    Sem, Dennis En Wendy:

    wij zijn geen zwart lezers maar die zijn er wel weten we uit betrouwbare bron...Misschien is het ook wel goed dat niet iedereen reageerd want dan had je geen tijd meer om te slapen!!! We vinden het geweldig dat het zo goed met je gaat! En we zijn blij dat het met de heimwee ook goed gaat. Wij missen je wel een beetje hoor maar als we de mooie verhalen lezen voelt het net alsof we een beetje bij je zijn....we kijken ook elke dag naar de kaartjes dus vergeten zullen we je niet!!
    Zet em op!! Kus Dennis,Wendy en Sem
    (nog gefeliciteerd met jullie 29jaar huwelijk!!,weten de witte en de zwarte lezers dit gelijk ook)

  • 12 April 2010 - 19:35

    Jan Cazemier:

    Dicky fantastisch , misschien vindt je ook nog tijd om een kpiel uit te snijden, sterkte en succes gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vézelay

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 249025

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: