Gezellig avondje kletsen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Gezellig avondje kletsen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Gezellig avondje kletsen

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

13 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Gisteravond onder het genot van een heerlijke witte wijn, ik zal jullie de prijs verklappen, 1,20 per fles, zitten kletsen. Ik kom zo heel wat te weten over het leven in Frankrijk. Of het nu gaat om de palen onder Parijs en dat die voor een groot deel uit de Morvan komen of hoe de wijnbouw hier precies in elkaar zit of dat de Morvan van graniet is. Mandelas, het bestuur van de commune in Frankrijk, te veel om op te noemen in een woord TOP. Als ik naar de caravan wordt gebracht is het al half elf, doe drie dekens op bed en dat is ook wel nodig, het wordt die nacht maar vier graden. Ik pit heerlijk en wordt pas om kwart voor zeven wakker. Als ik bij het huis kom heeft Hanneke de koffie al klaar en het ruikt heerlijk naar gebakken brood. Paul en Hanneke zijn bezig een onderkomen te bouwen waar Pelgrims een nachtje door kunnen brengen, aan hun plannen kun je zien dat ze ervaring hebben met lopen en als het klaar is wordt het een top plekje om een nachtje door te brengen, een aanrader voor lopers uit Vezelay. Daar komt nog bij dat je er heel gezellig kan kletsen, ze hebben ervaring met, lopen, wijn, Frankrijk en als je stijve spieren hebt, Hanneke blijkt ook nog eens gediplomeerd masseur te zijn. Tijd om afscheid te nemen, ik kus Hanneke vier keer, zo hoort dat in Frankrijk en bedank haar voor de goede zorgen. Paul loopt met Bo, de hond nog een stuk met me mee en zet me weer op het goede spoor. We drukken elkaar de hand en verder ga ik weer, niet achterom kijken. Paul en Hanneke ontzettend bedankt. En Paul als je opa wordt en het is zo als ik heb gezegd, stuur me dan een mailtje. Langs het meer gaat het nu, waar de zon inmiddels schijnt, ik snij een stuk af om vandaag in een plaats met een winkel te komen Loop langs een rustige weg één auto per uur. De weg stijgt en daalt, ik merk dat het meer stijgt dan daalt en inderdaad ik zit bij mijn eerste rust op een hoogte van zo’n 480m. Ik zit eens te overpeinzen of ik hier heen zou willen verhuizen, nog eens goed over na denken. Onderweg snijd ik lustig aan mijn stok, nu zullen jullie zeggen wat heeft hij nu te zeuren over die stok, maar ik zal in een special jullie precies vertellen wat zo’n stok ofwel baton voor een wandelaar betekend en wat je er allemaal mee kan doen. Snijden en lopen geeft een rustig gevoel, het is net als praten en breien. Mijn tweede rust is bij een meertje, waar ik mijn stok als hengel gebruik, helaas de vissen vinden het door Hanneke gebakken brood niet zo lekker als ik. Het waait bij het meer en het is koud, zodat ik besluit door te lopen. Na 22 km is er een dorpje waar een winkel is, helaas dicht. De appels staan buiten neem er twee mee en leg een euro op de deurkruk. Door een mooi, afwisselend landschap op 38 km, kom ik bij Les Settons, daar is ook alles nog in redelijke rust, wat betreft het toerisme gebeuren. De gite etappe is opgeheven, een hotel complet, de tweede heeft een plaatsje. Dan daar maar in als ik gister met vandaag middel kom ik ook nog op een redelijk bedrag, gister was nl voor niets. Misschien dat ik vanavond hier in het restaurant ga eten en anders wordt het aardappel puree, ook goed maar even zien.
Morgen maar weer verder mensen.
O ja nog even wat anders, Wut ik gister opbelt, deur die demissionair minister van financiën, hoe hiet ie oek al weer? Die met die dikke kop van het CDA. Vraagt ie, of ik die stukjes wat kotter make ken, want de economie van Nederland het der onder te leiden? De mensen leze die stukjes namelijk op ut werk en dat kost de baas allemaal tyd. Zeg ik tegen um en ik zal ut even in ut plat Leeuwaddes voor jum opskriefe; must is even goed luisterje jonkje, as die mensen die stukjes leze dan wudde ze teminste weer een bitsje vrolijk en dan doen ze meer op ut werk. Jum suuden mij een vetleren medalje geve mutte. Hangt ie op, die klootviool. Welterusten.


  • 13 April 2010 - 20:00

    Paul Lanfermeijer:

    Hi Dick,

    Dank voor de reclame voor onze refugio! Het ga je goed op je verdere weg enne ..... de prijs was 1,30 per LITER !!!
    Buen Camino,

    Hanneke en Paul

  • 13 April 2010 - 20:08

    Klaas En Cobie:

    Weer een prachtige weergave van je belevenissen. Weet je wel wat je hiermee aanricht? Wed zijn verslaafd aan je stukjes. Zitten iedere avond gewoon te wachten op de volgende editie. Succes

  • 13 April 2010 - 22:22

    Jandeboer:

    Heeeeeeeee dicky

    Hou ut ff vreseluk kort want k mut op bed mar wil niet voor een swartlezer deur gaan. Top en tot de andre keer.

  • 14 April 2010 - 05:39

    Andr's Schurink:

    Hoi Dicky,
    Nou je ziet (leest) het, Jan de B leest voor het slapen gaan en ik ben net wakker. Hoezo op het werk lezen? Daar hebben ze toch de Spits, Metro etc. voor uitgevonden?
    Ik begrijp uit je stukjes dat het ng steeds goed met je gaat. Succes maar weer en tot een volgende keer.


  • 14 April 2010 - 06:10

    Saskia K:

    Hey Dicky,

    In 1 woord geweldig! Leuk om zo mee te mogen kijken met je tocht!
    En al op 1/3, it giet mar snel. Niet te snel hoor, blijven genieten.

    tokke pap,
    Saskia

  • 14 April 2010 - 06:26

    Harrie Wetterhahn:

    Hé Dicky, en ik maar denken dat het afzien is....;-)Als een god in Frankrijk..
    Wat die stok betreft, heeft ie ook een naam, net als in die film met Wilson... Veel succes en plezier!!


  • 14 April 2010 - 09:23

    Zlatko:

    Hey Dicky,
    Wat ben je slank zeg. Mooie verhalen en mooie foto's. Ga zo door! Van klimmen krijg je gauw de pijn in je bovenbeenspieren. Even doorzetten. Jammer dat wij geen foto's kunnen uploaden want ik heb een paar mooie voor je.
    Groeten van je collega's.

  • 14 April 2010 - 13:59

    André W:

    Hé Dick,

    wat n leuk verhaal! Hew t id dat je gewoon blijft doorlopen tot zuid portugal!! Klasse kerel!!!

  • 14 April 2010 - 14:02

    Minister Van Financi:

    Hé manneke,

    je kunt nu wel je eigen weergave doen van ons gesprek maar om nu n totaal ander beeld te schetsen, valt me n beetje tegen!!

    En nog ff en ik ben niet meer demissionair haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 250892

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: