Afscheid van de Duitsers - Reisverslag uit Conques, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Afscheid van de Duitsers - Reisverslag uit Conques, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Afscheid van de Duitsers

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

30 April 2010 | Frankrijk, Conques

Na zo’n heerlijk maal, volgt een heerlijke nacht, heerlijk geslapen en dan volgt er nog eens een super ontbijt, met een goed gehumeurde gastheer. Deze man heeft er plezier in om zijn gasten te verwennen. Voordat we vertrekken is het flink gaan regenen en iedereen heeft de regenjas aangedaan. Het is nu goed uitkijken met die steile padjes over die stenen, die zijn nu zo glad als een aal en voor je het weet lig je ergens tussen de rotsen. Jean Claude weet een weg die wel goed begaanbaar is deze weg neem ik. Ik neem geen risico ik pak de straat. Inmiddels is het gestopt met regenen maar het is ontzettend vochtig in de lucht. Dat geeft weer schitterende plaatjes en geuren, het is hier nu echt lente en in de valleien waar de flarden wolken nog hangen zie je alle kleuren groen. Samen met het fluiten van de vogels geeft het een heel ontspannen sfeer. Als je overspannen bent, moet je volgens mij hier een paar weken naar toe, dan kom je aardig bij. Vandaag loop ik naar Conques, en afgelopen nacht was ik in Fonteilles, ik weet niet of Willy het er nog heeft bijgezet. Mensen als je hier in de buurt komt, ga hier logeren want het is werkelijk perfect. Na 12 km kom ik weer op de track en die voert dan weer door mooie groene valleien en even later berg op, over kleine landweggetjes. De laatste afdaling als ik Conque binnen loop is een gevaarlijke, die je heel geconcentreerd moet lopen. Eenmaal binnen in het pittoreske dorpje wat op de heuvel rondom een klooster is gebouwd. Het is een waar toeristen oord waar de prijzen op af zijn gestemd. Vijf euro voor koffie met een koek. Onderweg hebben de Duitser ook voor mij in de Abdij gereserveerd, dat betekent wel dat ik ook met hen op de kamer slaap. Geen probleem het zijn lui met humor. Eén van gaat wat zeggen bij de pelgrimsmis om half negen dus maar even een gaan kijken. Het eten is goed 80 man die door een aantal vrijwilligers worden bediend. De grote kathedraal of wat het maar mag zijn zit tot de nok toe vol met lopers. Er wordt in diverse talen wat gezegd, mij hebben ze ook gevraagd om het in het Hollands te doen, ik heb nog even overwogen om ze te bedanken voor die blumen (cabaret) maar heb er toch maar van afgezien. Er is ook een hele klas met pubers, een aardigheid om te zien hoe er door de groep wordt geflirt. Er wordt een zegen, in het Frans uitgesproken en de mensen mogen naar voren komen. Ik had vandaag al veel gelopen dus nu maar even niet. De groep Duitsers zit op dit moment nog bij een orgelconcert van Feike Atsma, kan ook iemand anders zijn en ik duik de kooi zo in. Vandaag een kleine etappe, als het een beetje mee zit wil ik morgen weer wat verder. Ik sluit dan ook af met psalm 4 er is nog hoop voor u dronkenlap
( cabaret) welterusten.


  • 30 April 2010 - 22:43

    Klaas En Cobie:

    Hoi Dicky,
    Ik stond vanavond voor ongeveer vijf uren tussen de linies van de politie, ME (albanese variant) en demonstranten. Hoewel het natuurlijk niet tevergelijken is met zoveel km. lopen denk ik nu wek te weten wat voor het gevoel het moet geven in de voetjes/ Morgen komen stafan en yonina met Lukk, hopen een fijne week te hebben.
    Hou je haaks
    Groetnis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Conques

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 250479

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: