Wat de lot ons brengen zal - Reisverslag uit Capdenac-Gare, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu Wat de lot ons brengen zal - Reisverslag uit Capdenac-Gare, Frankrijk van Dicky Dikken - WaarBenJij.nu

Wat de lot ons brengen zal

Door: Dicky Dik

Blijf op de hoogte en volg Dicky

01 Mei 2010 | Frankrijk, Capdenac-Gare

Na het ontbijt, ja met 80 man/vrouw, maakt iedereen zich klaar om te vertrekken het regent dus je ziet de mooiste verschijningen. Poncho’s regenjassen in alle kleuren en maten, ingepakte rugzakken noem maar op. Gisteravond heb ik met de groep Bambergers, nog even een wijntje zitten drinken en wat zitten kletsen. Ik loop vandaag verder dan hen, dus vermoedelijk zie ik ze niet meer. We nemen na een groepsfoto te hebben gemaakt afscheid. In het begin van de etappe neem ik een stukje GR 65, het is me te gevaarlijk rotsblokken zijn glad en het is steil omhoog, dat gaat nog wel maar als je straks naar beneden moet wordt het te link. Via kleine weggetjes kom ik ook bij mijn doel. Het is schitterend luchtvochtigheid 100% en soms loop ik in de laaghangende bewolking, wat met die flarden ontzettend mooie beelden oplevert. In een kapelletje kan ik even wat eten en ik ben niet de enige, een stuk of acht mensen staan hier te eten en bij te komen van de bergen. Het is koud ik trek een trui extra aan en ga weer verder. Een uur later komt de zon door en is het weer snik heet, dan alles maar weer uit. Als ik met Willy bel duik ik het land in om een stukje af te snijden. Problemen, kleine beekjes, prikkeldraad en schrikdraad brengen me weer op het juiste pad. Op dit moment heb ik geen track meer en loop alleen nog op plaatsnamen en de kaart op de GPS. Doordat je zo’n klein beeldscherm hebt geeft dat nog wel eens problemen. Als ik bij het dorp Livinhaole -haut ben eet ik mijn lunchpakket op bij de poort van de landhoofden van de oude brug. De brug is weg en honderd meter verder ligt een nieuwe. Ik blijf aan de zuidkant van de Lot, een mooi pad langs de lot brengt me in Bouilliac, daar neem ik een biertje en steek ik de Lot over. Ik ga aan de noordkant verder. Dit is een grotere weg en ook aardig wat drukker met auto’s. Het is dus even tien kilometer doorbuffelen naar Capdenac-Gare, dat is een grote stad waar ik wel een bed kan vinden. Het is hier, net als bij jullie één mei, maar hier zijn alle winkels dicht, dus kan ik niets kopen voor morgen. Door de lange etappe van vandaag dik 45 km heb ik alles opgegeten, ik zal niet opnoemen wat, maar je kunt er een picknickmand mee vullen. 5 km voor de stad waar ik heen wil staat er een bord met hotel auberge, slapen en eten, precies wat ik zoek. Het blijkt alleen 2 km achter Capdenac te liggen, wel in de goede richting dus dat scheelt morgen weer. Het is een vrij modern hotel met alle luxe, het eten is superbe en kogeltje rond kom ik uit het restaurant vandaan. Ik schrijf nog wat aan tafel terwijl ik mijn karafje wijn op drink maar de ogen vallen me zowat dicht. Voor het eten heb ik nog net even gezien dat van Gaal kampioen is geworden, klasse doelpunt die tweede. Morgen nog een dag langs de Lot, maar eens zien wat het Lot ons brengt, zzzzzzzz

  • 02 Mei 2010 - 06:58

    Sem:

    hgytk gfre nbhg ddougff nkllffyhhjjcf. bghggtygtkjd c bfkkkgffss jikkkhhgghsds
    (Lieve Opa, ik wil misschien ook wel heel graag een kaartje van Dora of kabouter plop?? of hebben ze die daar niet??)
    dikke kus van Sem

  • 02 Mei 2010 - 08:08

    Johan E:

    He kanjer, altijd verder lopen dan je van plan bent. Wat ben je toch een bikkel.Nog even en je zit in Spanje. Diep respect hoor. Je zult onderhand wel een echte wijnkenner zijn.Fokke zei woensdag tegen mij ik heb een solo voor jou(samen met lebbing en dirk Jans) Ik zei dat MIENST net, dat vindt Dicky nooit goed. Nou oude reus succes verder en tot de volgende rioja.

  • 02 Mei 2010 - 08:30

    Willem Dikken:

    hier weer een berichtje uit ried.het gaat geweldig wat een afstanden leg je af op een dag dat zijn wel 40 elfstedentochten achter elkaar aan de conditie moet wel beregoed zijn.als ik je verhalen lees is het wel aardig druk op de route kan je weer even lekker ouwehoeren.nog veel succes en de groeten van els,roy,robin en willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Capdenac-Gare

Dicky

Dromen Durven Doen

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 250374

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2019 - 20 November 2019

Op bezoek bij de Inca's

17 September 2018 - 06 Oktober 2018

De hoogte in

25 Augustus 2016 - 10 Oktober 2016

88 tempels in 44 dagen

10 Maart 2010 - 09 Juni 2010

Van Zee tot Zee

Landen bezocht: